vad tycks?
I somras så tog jag en bild på mig glass. Jag själv har fotat ett tag och tycker det är väldigt kul. Jag tycker bilden blev ganska fin, fint ljus och så… och himlen är fin mot glassen som är i fokus.
vad tycker ni om bilden?
OBS sträng copyright på bilden, för jag älskar den!
p.s. glassen var jätte god :)

Tycker den är rätt ofokuserad, är det taget med en mobilkamera?

En copyrightvarning på den bilden behövs inte. Ingen vill stjäla den.
Det är allt jag kan säga om den bilden…

Skojar du? Jag forstar inte alls vad som ar speciellt? Forutom att motivet ar mycket likgiltigt sa ar ju bilden i sig dessutom rent tekniskt helt misslyckad…

KarlaH
Bilden säger inte så mycket men det är ditt eget tycke som spelar roll. Låt inte någon eller något trycka ner dig. Du har nog all tid i världen för att utvecklas.
Jag vet inte om du är nybörjare eller om du bara skojat med bilden men du ska veta att du inte ska bry dig. Folk tar förgivet att om man är med i en foto sida, så ska man vara expert. Jag är själv nybörjare och ber därför om konstruktiv kritik när de väl ska yttra sig om bilderna som jag ansträngt mycket för att lyckas ta.
Mitt tycke angående din bild är att dem är ofokuserad. Det ser faktiskt ut som en mobil kamera eller en gammal digital kamera. Tanken på att fotografera glassen är god och jag kan tänka mig att det smakade gott också men tänk nästa gång på att kanske sätta lite mer fokus på objektet - i detta fall glassen. Försök att sätta en bättre skärpa och att inte ta i direkt solljus. Det sticker lite i ögonen när man tittar på bakgrunden. Vädret var vackert… det är inte så ofta det är så fint väder i Sverige (om bilden nu är tagen i Sverige). Tanken bakom bilden med sol, glass och färger är bra. Men ansträng dig lite till och få till en riktigt bra bild med din känsla.
Ett annat tips är att du kan skriva in ditt namn och en copyright logga längst ner på något härn av bilden då slipper du förstöra bilden med en Text mitt på vilket är en del som gör att man blir lite förvirrad när man tittar på den. Texter kan du skriva i Photoshop, ACDSee, en massa andra program och gratis program.. har du inte det kan du även i värsta fall öppna bilden i Paint och skriva dit ditt namn.
Lycka till och jag hoppas att det hjälper istället för att trycka ner dig.
Hälsningar
Mandy

Den är tagen med en vanlig digitalkamera… Men det är bra med både positiv och negativ kritik! så thank you all!

Den var säkert jättegod glassen, men jag förstår inte bilden, glassen ser inte god ut… den e i skuggan å e mörk…. hur mkt har du fotograferat i dina dagar? man börjar ju inte som proffs =) de gör ju ingen

Texter på bilder har en tendens till att förstöra bilder var man än placerar den. Är man rädd att någon ska ta bilden så ska man inte lägga upp den.
Tycker glassen tar upp lite för mycket plats i bilden, men annars skulle den funka. Helst inte centrerad då. Sen faller den ju tyvärr på fokusen.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson