Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 571 ggr
nallebjörn
0

lantbruks bilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild jag är mkt nöjd med. JA jag HAR tagit bort datumstämplingen. MEN hur tar jag bort den på fotot?

bjorsa
0

Om du har paintshop eller photoshop så anväder du clone i vertygsfältet (se bild) man högerklickar då först på de stället man vill föra över sedan vänsterklick där de skall vara

mvh/bjorsa

bjorsa
0

Jag lånade din bild å clonade precis ovanför datumet så att åkern täcker över datumet .

Men de bästa är ju att fota utan datum för dom flesta bildfiler innehåller info om när bilden togs och vilken kamera de var och vilken bländare osv .

mvh/bjorsa

nallebjörn
0

Oh tack, jag ska prova sen. jag har photoshop men kan inte så mycket om programmet

bjorsa
0

Jag använder tyvärr sällan photoshop eftersom jag är mer van vid paintshop men testa nu att göra de hela i photoshop .

Då använder du clonestamp i vertygsfältet sedan om du högerklickar så får du upp en meny där du kan välja hårdhet och storlek på verktyget om man där använder 0% hardness/hårdhet och sedan alt+cklick för att välja från vart i bilden man vill clona .

mvh/bjorsa

bjorsa
0

först tar du clonestamp se bild

bjorsa
0

sedan högerklicka för att få upp menyn å där välja/ställa in värdena nu blev bilden liten men de står 48 pixlar och 0%hrdness

bjorsa
0

sedan så tar du alt tangenten och vänsterklickar i närheten av de du skall clona sedan är de bara att trycka på vänsterklicka å hålla kvar å dra så clonar du bort tex datum

Krysset i bilden visar vart den tar clonebilden ifrån å circkeln är där den clonar

mvh/bjorsa

nallebjörn
0

jag får det inte att fungera. Det blir istället en datumstämpel till Ledsen

nallebjörn
0

NU fick jag kläm på det… tack!

bjorsa
0

vassego :-)

mvh/bjorsa

Robert
0

Tack nallebjörn för ditt bidrag och även stort tack till bjorsa som var snäll och bidrog med sin guid.

Hälsningar

Robert