En back!
Marhaba!
Mig veterligen ar detta enda naturliga backen pa den arabiska halvon. Jag har en bok dar det star att den finns och nu har jag bade sett och fotat den.
Den rinner upp i halvons storsta oas Al Hasa (Uyun), som ligger alldeles i narheten av Hofuf. Portugiserna byggde ett fort dar och ett narmare kusten och den gamla hamnstaden Uqair.
Har ett foto pa Inter Continental i Hofuf. En av dom vackraste byggnaderna jag sett i Saudi. Tyvarr framgar det inte av fotot.
En libanes restaurang till vanster.
Har ar det solreflexer i vindrutan som spokar. Vi stannade faktiskt for att ta detta foto, trots att det stod en polisbil framfor infarten.

Bosse, du får be din chaffis stanna till så att du kan gå ut för att fota. Be honom hålla upp ett paraply och ladda vattenflaskan. Välj sedan ut detaljer som du vill förmedla. Rena fina bakgrunder höjer kvalitén på en bild. Jag har ännu inte tränat mitt öga för att skapa rena bilder, men det tar sig med tiden.
Robert
Robert, det enda jag ville formedla i dethar fallet var att det finns en rinnande back i Saudi.
Jag kanner mej inte "comfortable" i sana har situationer, sa jag skjuter och sen springer jag. I oknen kan jag ta tid pa mej och leta vyer, fast det ar ju oftast sandvyer.