Lite kommentarer tack =)
Det ser jättebra ut Believer. Din kamera verkar dock ge himlen en lite knepig färg. Det kan man ju rätta till i efterhand.
Bra knäppt i övrigt. Det är alltid svårt att få till bilder där djur är med. Här ser modellen väldigt pigg och alert ut och det är viktigt.
Bra!
Det är alltid väldigt svårt att ta foto i skarpt solljus som du har gjort här. Skuggorna framträder alltid väldigt skarpa och det kan man i vissa fall uppfatta som störande. De gånger jag porträttfotograferar försöker jag alltid gå in skuggan om det är för skarpt solsken. Å andra sidan betyder mycket ljus kort exponeringstid vilket ger skarpare bilder på ett motiv som rör sig lite hela tiden som din häst antagligen gör.

#1. Tack så mycket =P Det där med himlen beror nog på att jag inte har världens bästa kamera hihi. Men jag ska fortsätta öva på! =P

Jag störs lite av det blå repet. Det blir dominerande på bilden på något sätt. Jag tror att ett av läder skulle passa bättre bildmässigt.

#2, en himmel kan bli sådär med en väldigt dyr och fin kamera också. Problemet är att en kamera har inte samma dynamiska omfång som ett öga har.
Försök att utgå ifrån en bakgrund och sedan sist i din komponering av bilden arbetar du med huvudobjektet. Titta på lanskapet bakom hästen i din bild där har du elstängsel som du kan unvika genom en annan kameravinkel.
Hälsningar
Robert
PS. Boosta lite kontrasterna i din bild, se bifogat.

Tackar Robert! =P

Ingen orsak!
Robert