Foto iFokus

Foto

Etikett: kameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 1129 ggr
Niklas
0

Styra Canon Speedlite 430EX med Skyport?

Är det någon som vet om/hur man kan styra en Speedlite med Elinchroms Skyport?

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Krissefoto
0

Jag tror inte det Niklas, Canons blixtar styrs väll med IR och skyport är RADIO. men man kan säkert bygga eller köpa en blixtfot som man kan trigga blixen med skyport med då med manuella iställningar.

Isak
0

#0 Sök på forumet så lär du nog hitta en hel del. Orkade inte läsa om det var någon som fick fram en lösning, men av det jag såg så skulle det gå.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

jjohhan
0

Paramount har en kabel med blixtsko i ena änden och 3,5mm i andra, kör det med mina SB800.

Nu har jag fixat en kabel från pocket wizard med synkkontakt och 3,5mm istället, ännu smidigare, men 430EX har ju inte något synkuttag vad jag kan se.

Jag har alltså en kabel enl nedan som du borde kunna använda. Hör av dig om du vill ha den. 

http://www.bhphotovideo.com/c/product/421306-REG/Paramount_PMMHSF1_Miniphone_to_Female_Hot.html

Hälsningar

Johan

Robert
0

Ansluta Canon 430EX, 580EX med Elinchrom Skyport

På min fotoblogg,

Hälsningar

Robert 

Niklas
0

Tack allihop för era tips!

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

SLAfoto
0

Niklas, ett tips, om du ska använda dig av Elinchroms Skyport kom ihåg att sätta 430-blixte i slavläge alt i programmenyn på 430 ställa in så att den inte automatiskt stänger av sig.

//Stefan

Robert
0

Stefan, var ställer du in i cFN?

Hälsningar

Robert

SLAfoto
0

# 3, jag föredrar den kabel som finns beskriven i Robert´s inlägg då denna har en blixtsko som lätt kan sättas fast i Lastolite tilthead eller liknande.

#7, jag har för mig att jag ändrade cFN F01=0 (default) till F01=1

//Stefan

SLAfoto
0

#7, se följande länk , Canon 430Ex manual, och sidan 21 för cFN inställningar.

//Stefan