Långa slutartider

Bilderna är ju jätte häftiga!

Bra initiativ. Det är nyttigt och kul att experimentera. Sen ger det ena det andra.
Fräcka bilder!
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Otroligt läckert, bild #1 är fantastisk tycker jag!

Läckert emelie :)
Fräcka bilder :D.
iboat. Hur tar du en sån bild? att personen inte får någon rörelseeffekt! Att bara blosset får de!?

Det är för att jag ställt in blixten på "rear sync". På många kompaktkameror och enklare systemkameror finns ett program som brukar se ut som en nattbild med en människa.
Vad det betyder är att slutaren hålls öppen för att suga upp befintligt ljus, strax innan slutaren stängs fyras blixten av för att frysa eventuella rörelser. Men efter som blixten kommer i slutet har sensorn redan registrerat tomteblosset. Allt blir inte knivskarpt som rör sig men det är ändå en ganska bra metod.

Emelie - Väldigt coola! Speciellt den bilden då människan flyttar på sig! =D
Sussimussan - Det var också coolt! =)
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

någon som vet hur man ändrar slutartiden på Canon Eos 400D?
Tack allesammans, och roligt att se lite fler bilder!
#16 Sätt lägesratten på M eller Tv och vrid på den andra ratten, vid avtryckaren, tills du får önskade värden.
Riktigt coolt asså. Jag hoppas jag har nått sånt på min Samsung GX 10. Då ska jag exprimentera lite!
#18ö. det har du. du har även blixt på andra ridån. ser ut som 2 "play" tecken. och mycket annat skoj på den kameran :)
Hämtade idag ut mitt beställda stativ som ju är lite mer flexibelt än en hylla, så nu ska jag leka!