Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 1233 ggr
Emelie-G
0

Långa slutartider

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Med en hylla som stativ och fjärrutlösare lekte en kompis och jag lite med långa slutartider. Vi var inte särskilt seriösa, så bilderna blev lite flummiga, men det var ändå intressant.

Bilden jag bifogar i detta inlägget är som sagt inte särskilt seriös, men ändå lite annorlunda.

Emelie-G
0

Vi släckte även i rummet och "målade" med en ficklampa. Den bifogade bilden ska föreställa ett hjärta, hoppas det syns ;)

Vore kul att se bilder från er andra tagna med långa slutartider :)

nobsan
0

Bilderna är ju jätte häftiga!

iboat
0

Här är en annan med lång slutartid. Tagen utan stativ och med blixten inställd på "rear sync"

pellepiano
0

Bra initiativ. Det är nyttigt och kul att experimentera. Sen ger det ena det andra.

FeliciaS
0

Fräcka bilder!

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

SaraPersson
0

Otroligt läckert, bild #1 är fantastisk tycker jag!

Jojaton
0

Här kommer en bild jag tog med 400Dn för några månader sedan.

Johanna - Instagram

Krissefoto
0

Hittade en bild jag tog för nått år sen men en Fujifilm S9600 tror slutartiden låg på ett par sec. Föreställer Massabruket i Vallvik.

Lizzan
0

Läckert emelie :)

Kattapult
0

Fräcka bilder :D.

Sussimussan
0

Denna bilden är tagen med en slutartid på 10 sekunder.

bonkarn
0

iboat. Hur tar du en sån bild? att personen inte får någon rörelseeffekt! Att bara blosset får de!?

iboat
0

Det är för att jag ställt in blixten på "rear sync". På många kompaktkameror och enklare systemkameror finns ett program som brukar se ut som en nattbild med en människa.

Vad det betyder är att slutaren hålls öppen för att suga upp befintligt ljus, strax innan slutaren stängs fyras blixten av för att frysa eventuella rörelser. Men efter som blixten kommer i slutet har sensorn redan registrerat tomteblosset. Allt blir inte knivskarpt som rör sig men det är ändå en ganska bra metod.

cole
0

30" slutare och kallt om fötterna med trasiga skor.

Yessica
0

Emelie - Väldigt coola! Speciellt den bilden då människan flyttar på sig! =D

Sussimussan - Det var också coolt! =)

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

anderssonnatta
0

någon som vet hur man ändrar slutartiden på Canon Eos 400D?

Emelie-G
0

Tack allesammans, och roligt att se lite fler bilder!

#16 Sätt lägesratten på M eller Tv och vrid på den andra ratten, vid avtryckaren, tills du får önskade värden.

bonkarn
0

Riktigt coolt asså. Jag hoppas jag har nått sånt på min Samsung GX 10. Då ska jag exprimentera lite!

cole
0

#18ö. det har du. du har även blixt på andra ridån. ser ut som 2 "play" tecken. och mycket annat skoj på den kameran :)

Emelie-G
0

Hämtade idag ut mitt beställda stativ som ju är lite mer flexibelt än en hylla, så nu ska jag leka! Skrattande