S:t Paul's Cathedral
I något svagt ögonblick lovade jag Robban att åka till Harissa och fota den Ortodoxa katedralen. Första grundstenen las i november -47 och den stod helt färdig i augusti -98. Allt är byggt med hjälp av gåvor och bl.a. huvuddörren kostar 20k USD. Tidigare fanns det en förteckning över alla som donerat, men den var borttagen nu. Man byggde katedralen i Harissa för där finns ytterligare 6 katedraler, fast jag fick bara syn på 4 idag. Tanken är att överbygga skillnader mellan dom kristna kyrkorna, men även bygga en bro mot islam. Jag kommer att lägga ut en del bilder, men jag måste läsa på, för att kunna ge så mycket info som möjligt.

Häftigt, bosse. Bra tagna bilder, första blev en höjdare men människan i bild, det gör att man ser hur stor katedralen är.
Hälsningar
Robert
Tack Robban! Om du hade skickat stativet du lovade för länge sen, så skulle några troligen ha blivit bättre. 
Här ett foto av altaret. Dom 4 hörnpelarna representerar dom 4 evangelisterna och den i mitten representerar "the Kalamos" som betyder pennan man skrev evangelierna med. Altaret är placerat under ett 8 m högt "ciborium" som representerar himlen.
Alla ggr jag besökt katedralen tidigare har man kunnat gå upp på läktarna, men nu var dörrarna låsta. Detta är mot söder och solen sken in genom fönstret, så fotot blev väldigt mörkt. Denna mosaik representerar det kristna hoppet, när alla apostlar samlas runt den döende Mary (Magdalena? - om ni läst The Da Vinci Code). Kristus håller Marys själ i sina armar, vilket symboliserar att han ska samla alla själar på samma sätt. (Yta 113 m2)

Bosse, stativet kommer bara du laddar mitt konto :)
Har du ställt ISO- talet högre när du tog bilderna? Det är rätt få bilder som är oskarpa.
Hälsningar
Robert
Kommer inte ihåg att det stod nånting om laddade konton!!!!! Det jag kommer ihåg var nånting om att OM jag använder ditt stativ……….. Alla efterkonstruktioner undanbedes.
Vid det här laget bör du veta att jag använder oftast "auto". Inte så mycket att komma ihåg då. Men hade jag haft ditt stativ, så hade dom blivit skarpare.
Här även "Our Lady of Lebanon", den maronitiska katedralen(romersk) och den Ortodoxa (grekisk) i bakgrunden.