Första macro :) Ktitik tack !
Hejsan :) har tagit en macrobild för första ggn. På en blomma ute på balkongen :9 Vet inte direkt om det är macro eller närbild, menmen. Sen så har jag en fråga också. Måste man ha ett riktigt macro-objektiv för att kunna ta "riktiga" macros ? Bilden är redigerad, minskade massor på mättnaden eftersom att orginalet inte vart så bra, sig till om ni vill se den också!! :)

Du skulle haft lite mer fokus på blomman.

jooo.. ska se om jag inte har ngn bild med bättre fokus, men det ska jag tänka på sen :)

Jag tycker fokusen räcker.
tycker den va fin, Fokusen räcker :)

3 och 4: Tacktack :)
Men ngn som kan svara på frågan?, måste man ha ett riktigt macro-objektiv för att kunna ta "felfria" macros.. kom på lite andra frågor också.. hur mkt kostar ett sånt objektiv och är min bild en närbild eller macro ??
#5 En macrooptik ska väl ha avbildningsskala 1:1, rätta mej om jag har fel. Tamron 90mm/2,8 är ett sådant. Kostar ungefär 3000-4000kr.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

6# Okej, tack :-)
#7 Man behöver såklart inte ett makro objektiv men det förelättar.
Jag tycker bilden är väldigt brusig?

8# ´Tycker också att den har väldigt dålig kvalité, men lite konstigt för alla foton blev så och jag hade på dom vanliga inställningarna, för hög ISO kanske, då har väll bilderna en tendens att brusa ibland ?