Föra över bilder från Canon EOS 350D till datorn?
Hejsan!
Kameran (Canon EOS 350D) är näst intill full med bilder då jag inte har kunnat ladda ur den på ett bra tag eftersom att datorn (med programmet som man har när man för över bilderna) har typ lagt av. Nu är den lagad igen (och till min glädje lyckades vi rädda alla bilderna) men programmet är borta och vi hittar inte skivan. Jag vet inte riktigt vad programmet heter tyvärr (någon som vet) men jag skulle vilja ladda ner det till den här datorn (finns ju massa program på Canons hemsida)… Någon som vet vad programmet heter?
Tack på förhand!
/Felicia
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Det smidigaste tycker jag är att skaffa en minnerskortsläsare. går snabbare och man är inte beroende av någon speciell dator.

Om du sätter i USB kabeln i datorn och går in på "den här datorn" så ska kameran komma upp som en externdisk. du behöver inte canons program för att föra över bilder till datorn.
#1 Vi har det inbyggt i datorn som har "kraschat"… :)
#2 Okej, tack så mycket! Ska testa det imorgon.
Mvh Felicia

jag vet inte om det är samma på 350 som 400, men jag måste sätta på kameran när jag ska föra över bilderna xP Någonting jag inte fattade förrän en kompis till mig förklarade.
Om du inte sätter på kameran så kommer det ingen ström till kortläsaren i kameran och således kan du inte föra över någonting från den. Det är som att stoppa in en lampsladd i vägguttaget utan att slå på lampans strömknapp.
Vanliga USB-minnen tar ström från datorn, kameran från sitt batteri.
mvh/gurin
#4 Jo det vet jag… :)
Mvh Felicia