Fotolagring i iCloud
Hej här!
Måste lära mig att ta färre foton! I allallfall att radera oftare.
Min gratis fotobackup i ICloud har länge varit full eftersom ALLT i fotoväg har lagrats. Vill inte köpa mer utrymme när det finns mycket utrymme att frigöra.
Om jag raderar oönskade foton i ICloud så finns de fortfarande kvar i mobilen, och måste raderas där också. Om jag raderar oönskade foton i mobilen, har de redan sparats i molnet om utrymme finns och måste raderas där också.
Dubbelarbete!! Finns det något sätt att synkronisera galleriet i mobilen med i ICloud så att fotot raderas på båda ställena?
Tacksam för alla tips och råd när det gäller lagring av foton.
Mvh Ylva
Det synkas mellan iCloud och Bilder i iPhone förutsatt att du inte har gjort extra kopior för hand. Jag brukar radera i Bilder i iPhone eller iPad och även bland senast raderade. iCloud bryr jag mig inte om för det sköter sig själv då.
#1: Hej Niklas,
Du menar att om jag raderar i bildgalleriet i min iphone så raderas det även i Icloud? (Förutom egna dupliceringar)
Undrar även om det finns någon inställning i mobilen som gör att inte foton från tex messenger sparas i icloud?
#2: Ja, precis.
#3: Menar du Facebook Messenger? Jag använder inte det så jag vet inte, men det borde finnas inställningar för att spara eller inte spara bilder automatiskt i iCloud.