Foto iFokus

Foto

Etiketterövrigtbildhantering
Läst 144 ggr
Ylvian
3

Fotolagring i iCloud

Hej här!

Måste lära mig att ta färre foton! I allallfall att radera oftare.
Min gratis fotobackup i ICloud har länge varit full eftersom ALLT i fotoväg har lagrats. Vill inte köpa mer utrymme när det finns mycket utrymme att frigöra.
Om jag raderar oönskade foton i ICloud så finns de fortfarande kvar i mobilen, och måste raderas där också. Om jag raderar oönskade foton i mobilen, har de redan sparats i molnet om utrymme finns och måste raderas där också.
Dubbelarbete!! Finns det något sätt att synkronisera galleriet i mobilen med i ICloud så att fotot raderas på båda ställena?

Tacksam för alla tips och råd när det gäller lagring av foton.
Mvh Ylva

Niklas
3

Det synkas mellan iCloud och Bilder i iPhone förutsatt att du inte har gjort extra kopior för hand. Jag brukar radera i Bilder i iPhone eller iPad och även bland senast raderade. iCloud bryr jag mig inte om för det sköter sig själv då.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Ylvian
0

#1: Hej Niklas,
Du menar att om jag raderar i bildgalleriet i min iphone så raderas det även i Icloud? (Förutom egna dupliceringar)

Ylvian
0

Undrar även om det finns någon inställning i mobilen som gör att inte foton från tex messenger sparas i icloud?

Niklas
0

#2: Ja, precis.

#3: Menar du Facebook Messenger? Jag använder inte det så jag vet inte, men det borde finnas inställningar för att spara eller inte spara bilder automatiskt i iCloud.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning