Jag bjuder på godis .
Ätbart svenskt, svensk mat och godis tycker jag är säkrare än tex kinesisk mat och godis, samma med godis som denna som var köpt på amazon, jag åt inte upp den, man vet inte vad de stoppar i så du har en poäng, det ser dock gott ut tycker jag och jag köpte det bara för att fotografera, blev en bra bild tycker jag om jag får säga det själv..:)
Nä, det ser inte gott ut. Men bilden var fin! 😃
Gillar inte sånt som är bara sött eller väldigt sött.
Vad kul! Att du köper godis bara för att fota alltså.
Jag anar att du har en sån där ljusbox eller vad det nu heter, en vit låda eller tält som man lägger in grejerna i? Nåt tips där? Har varit sugen på att testa, men studiofoto är inte min grej, så vill inte lägga så mycket på dyr belysning och sånt.
- Redigerat 2024-07-28 12:33 av hemul
#3: Tack!:) Ljusbox fungerar nog bra men jag har en vit pappersrulle som bakgrund:)
Anade en böj där baktill. Vad har du för belysning då?
De där små ljusboxarna med ibyggd LED verkar behändiga, men man misstänker ju att det är skräp när det är billigt.
Har tänkt köpa en blixt, mest för macro, men den jag vill ha gick inte att få tag på för tillfället. Så jag har ingenting förutom några väldigt små ledpaneler.
- Redigerat 2024-07-28 14:31 av hemul
Jag har blixtar med softboxar på denna bilden. Billiga ljus går bra men ska man använda lite mindre bländare som f16 är det bra med riktiga blixtar med lite styrka. Till denna bilden hade jag Nikon kamerablixtar de har fungerat perfekt för mig men till nikons z kameror, spegelfria fungerar de inte så bra, man kan ha en st på kameran men ska du ha flera blixtar så köp studioblixtar om du använder nikons z-serie.
OK. Tack för svar.
- Redigerat 2024-07-28 23:00 av hemul