Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 412 ggr
fiiiyah
0

Ska jag byta kamera?

Hejsan!

Jag fick en Nikon D40 i födelsedagpresent, som jag såklart är nöjd med. Men jag ville ha Canon EOS 400D, för det känns som att det är en bättre kamera. Det blir ju jättebra bilder och så med D40 men när jag fotar med Canon känns det bättre och det blir inte likadana bilder hela tiden (en kompis har 400D).

Jag funderar på att sälja min Nikon och skaffa Canon EOS 400D. Men innan jag tar något beslut vill jag gärna veta vad ni har att säga om båda kamerorna, både bra och dåligt, så jag lättare kan bestämma mig.

PLIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIZ Oskyldig

Min blogg: fiiiyah.blogg.se

Här bor jag: stallstenvik.blogg.se

MB300E
0

Ja du i mina ögon så är det två likvärdiga kameror.

Båda är instegssystemkameror och båda har hyffsad bildkvalitet.

Om du nu tycker din nikon tar sämre bilder än canon kanske du behöver ändra lite i instälningarna, testat att ändra nått i menyerna?

Kör du bara på autoläge utan att ändra någon instälning alls så tror jag nog att en kompaktkamera skulle ge dig bättre resultat faktist.

bildochfoto
0

Jag tror du förlorar på att sälja din nya kamera och köpa en ny. Dessutom är Nikon ett lika bra system som Canon. Det är litet hugget som stucket vilken kamerasystem du väljer.

Kameran i sig är inte lika viktigt som objektiven. Det kan vara värt att testa med andra objektiv. Det är kanske det som skiljer.

Kan rekommendera att börja med ett fast ljuskänsligt 50mm:1.8

Helst om du fotograferar mycket inomhus. I början är också kunskap viktigare än vilken kamera du har.