Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 707 ggr
Ceciliajacobson
0

Fotoväska

Ska köpa en fotoväska nu. Någon som har några tips? Ska kunna få plats med en nikon d80 med ett Nikon 80-200/2,8 påsatt, även bra om något mer objektiv kan få plats, dock lite mindre då.

Får gärna komma med tips! Kan ge upp till 700-800 kr

MB300E
0

Vet inte ricktigt vad du är ute efter men själv tittar jag runt på ryggsäckar med ett fack för kameragrejer och ett fack för andra saker, som kläder eller annat :)

lowepro har några olika modeler i olika storlekar.

en av dom är rätt liten och skulle nog rymma din kamera pluss ett extra normalzoomobjektiv och kanske en blixt, fins på clasohlsson för runt 600 kronor.

Tycker personligen den är förliten men det är för att jag tänkt ha min som handbagage när jag reser och då vill jag få platts med i alla fall 1 normalzoom, en telezoom, ett fast 50, en macroglugg och en blixt plus kanske lite andra saker som filter och annat.

jojjehanna
0

Crumpler har underbara väskor/ryggsäckar men är ganska dyra.

Vaselek
0

Jag lånar tråden lite.

Jag är på jakt efter en väska som är ganska stöt-tålig eftersom jag hade tänkt ha med mig kameran nu när jag ska iväg till alperna o åka bräda. Jag vill ju inte riskera att nått går sönder om man skulle tappa balansen.

MB300E
0

Ja du, kan nog vara svårt att hitta en som håller för att åka bräda, borde ju vara vattentät och gärna med hårt skal då kanske?

hittade denna boblbe-e den kan nog vara bra fast kostar en del.

MB300E
0

Hittade en till men tyvär är ju ingen av dom tänkt som kameraväska i första hand så man får kanske lägga nått klädesplagg eller nått mellan objektiv och kamera om man har flera objektiv men väskan i säg är nog väldigt bra --> Boblbee Amphib Pro 30 l

He he, du får till och med med dig google i den :)

"Glasögon" :)