Foto iFokus

Foto

Etikett: kameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 433 ggr
ElinH
0

Svårt val, går det att lösa?

Jag ska äntligen köpa min första DSLR kamera :D

En jag känner ska sälja sin D40x och jag funderar allvarligt på att köpa den då jag har extremt lite pengar… Men nu har jag funderat och vridit fram och tillbaka på det och vet snart varken ut eller in.. Jag vill nämnligen ha ett ljusstarkt 50mm objektiv, det finns ett för typ 1200 kr på cyberphoto. Men det har inte AF-S.. :S

Därför så funderar jag nu på en D50, men det finns ingen i närheten att få tag på, och jag vill inte köpa begagnat av någon jag inte känner när det handlar om så dyra grejer. Så är det bara.

Den största frågan är väl då, om jag köper ett 50mm 1,8 utan AF-S till en nikon D40x, kommer jag få det väldigt kämpigt då?

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

ElinSvensson
0

Är du bara intresserad av Nikon ?

ElinH
0

Nej, det spelar egentligen inte så stor roll, men eftersom jag skulle få köpa kameran så himla billigt så blir det väl så..

/ ElinH

ElinSvensson
0

Jag har beställt en canon 350D för 4,7 och om du vill ha en D50, så går väll dom att jämföra ? ;P

ElinH
0

#3 Jo fast den skulle kosta runt 3000 kr bara.. knappt det. Plus att han sälje rnågra av sina nikkor objektiv billigt också.. .S

/ ElinH

ElinSvensson
0

Jaha, D40 har dom ju annars för 4000 på expert ;)

ElinH
0

Ok, men för att komma tillbaka till den största frågan ;)

Hur skulle det gå med ett objektiv som är fast utan autofokus? Är det väldigt kämpigt om man tex. vill fota hästar i ridhus med det i så fall?

/ ElinH

Staffan71
0

Att fota rörliga objekt utan autofokus kräver en del vana men det är klart att det går.

The-Photo
0

Passar objektivet du köpt till Nikon?

ElinH
0

#8 Jag har inte köpt något objektiv XD Jag bara funderar inför framtiden.

#7 Går det att "stänga av" autofokusen på objektiven? I så fall skulle jag ju kunna träna lite med det innan. ;)

/ ElinH