Foto iFokus

Foto

Etikettbildhantering
Läst 482 ggr
bosse
0

Chefen & Chauffören

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här står chefen på den ena av balkongerna och väntar på att våra "siblings" ska komma hem från skolan. Dom kommer med buss som stannar nedanför den balkong jag står på. I år är första året vi inte möter dom vid bussen. Arbetsfördelningen var tidigare att hon gick ner med dom på morron och jag väntade där nere på eftermiddan. Busschauforen berättade att vi var dom enda, som följde våra barn till och från bussen.

bosse
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag återvände fick jag tillbaks mitt gamla jobb som chaufför, vilket inte är alltför krävande, så ibland hinner jag även ta foton, som här en spegelbild på mej själv.

bosse

Linda
0

Ser så härligt skönt ut med ert varma klimat att jag drabbas smått av avundsjuka…

bosse
0

Linda, avundsjuka betyder "onda ögat" här i arab världen och man är helt övertygad om att det funkar. So please, känn ingen avundsjuka ifall det skulle drabba oss på nåt sätt - man vet ju aldrig, för det är egentligen så litet vi vet. Fundersam

Robert
0

bosse, jag antar att busschaufören menade att ni var dom enda som brydde er om barnen.

Hälsningar

Robert

bosse
0

Robban, jag tolkade det iaf så. Men jag är inte överraskad. För många här är fortplantning det enda viktiga och många har kanske gift sig mot sin vilja. Bältet är ett redskap som många ggr används till annat än att hålla byxorna uppe. Svårt för mej, som har en annan kultur, fast det var nog likadant uppe i nord för ca 100 år sen.