Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 713 ggr
CBA
0

Lekt på photoshop lite

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lillen i aktion :o)

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

[Luna]
0

ah va söt bild

Illan
0

Kul! Hur gör man en sån? Skulle kunna tänka mig ett par såna bilder i stooort format ovanför soffan - på mina egna tjejer då såklart :)

Robert
0

Stiligt, bra jobbat. Skulle helst viljat sett hela barnet.

Hälsningar

Robert

CBA
0

#3 Tänker du på frånvaron av hans näsa ? :o)

Jag skrev en gång ner hur man gör riktiga pop-art bilder i PS från en artikell du skrev har jag för mig men jag får det inte att fungera. Det blir stop när det är dags att börja sätta färg :o/

Tror du att du skulle kunna skriva ner igen hur man gör punkt för punkt som om jag vore 2 år *bönar och ber*

#2 Detta är en fusk pop-art :o)

I min Photoshop finns det ett filter som heter "stansa ut" som jag gjort bilden med. Bäst och lättast är det om motivet är fotat frammifrån tycker jag mig ha märkt ;o)

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Fotord
0

Cut out heter det nog på den engelska versionen. Jag har för mig att det kräver ganska starka kontraster när man kör och det är inte säkert att det bästa fotot blir det bästa pop-art-fusket. Det skall helst vara väldigt skarpa övergångar så man slipper plottrigheten.

Det var väldigt länge sedan jag har gjort försök med det där men det borde underlätta om man lägger på lite smart blur först för att jämna ut ytorna och sedan kör cut-out eller posterize. Det borde i alla fall bli lättare att hitta skarpa övergångar mellan färger och nyanser och så slipper man få en massa plotter över stora ytor.