Linslocksnodd eller?
Har ni någon snodd eller liknande som håller fast linslocket så att det inte faller av eller försvinner?
Vänliga hälsningar
Niklas

Nej,jag stoppar det i fickan…det brukar funka bra.
Samma här… vänster bakficka, eller höger :-D
Om du har den i en snodd så kan du ge dig på att den hamnar ivägen när du fotograferar rakt ned eller kittlar dig i ansiktet när du siktar upp. Det kommer bara att sluta med att du i vredesmod sliter av den och då åker kameran i backen :-D
Jag har använt snodd till mina andra objektiv, men de finns inte att köpa överallt så jag har ingen till nya objektivet. Visst är den i vägen ibland.
Hur gör ni med väskor då, har ni dem bara för transport eller någon liten variant för förvaring om ni har kameran med er under en dagsaktivitet?
Vänliga hälsningar
Niklas
Kameran är alltid packad i min fotorygga med alla objektiv, blixt och tillbehör. Ska jag på långtur så flyttar jag ibland över till en lite större väska som jag köpt nyligen. Den är av ett ryskt märke och den är kanske inte så ergonomisk men den är gedigen och vattentät. Det är skönt att ha utrustning som osar kvalitet och inte slits i första taget. Den är toppmatad men rymlig
#5: Snyggt! :-)
Vänliga hälsningar
Niklas

#5 *asg*, ser ut som om du har satt fast en raket på ryggen. Är det får kommande månfärder?
Hälsningar
Robert