Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 801 ggr
iboat
0

Nikon D3

Hej!

Är det någon här som har fått sin Nikon D3? Jag beställde min för en månad sedan och fotohandlaren kan inte säga när de kan levereras.

Hasse_A
0

Japp aldrig varit med om något liknade.Det dröjer för er som inte hade förbeställt. Men den som väntar på något gott. Har du testat den eller?

Helt grym vid högre asa JÖSSES.Vart har beställde du den?Själv så blev det Kameradoktorn i Stockholm.men hade beställt den för länge sedan fick den på realsedagen ;) Hihi så kul att plåta på 8000 asa visst blir det lite kornigt men det är inget mot de gamla..Helt sjukt bra.Hoppas du får din D3:a snart ;)

iboat
0

Har inte testat den, men de fakta jag sett räcker för att habegäret ska få stillas. Helt otroliga resultat vid höga ISO!

Jag ligger på "prioritetslistan" enligt fotohandlaren här i Helsingborg och det senaste jag hörde var att de skulle komma efter nyår. Det är ju ett ganska "safe" uttalande… Men jag antar att han menade strax efter.

Är det något du har blivit besviken eller missnöjd med?

Madick
0

På fotomässan i november råkade jag nämna att jag inte beställt än och fick ett asgarv i ansiktet att jag trodde jag skulle hinna få den innan året tog slut.

Det är så många förbeställningar och så få kameror som kommer in så det blir nog till att vänta dessvärre.

iboat
0

Jahapp, då får man väl gå omkring och sura ett tag till :)

Hasse_A
0

Nix har inte hittat några "fel" eller brister ännu. Men man vet aldrig, har plåtat en del nu med den.Grymt bra på sport, lysande bra på färgtoner o vitljusbalansering(pre).Många av tidningsredaktionerna här i Stockholm har heller inte fått sina D3:or. Flera av dom går nu över till Nikon nu o skrotar Canon ;). I blandljus så blir det skrämmade bra inte så mycket färgstick dvs mindre jobb i photoshop. För det tackar man, inte så kul att tillbringa en heldag framför skärmen när man har gjort en större jobb typ 50-60 bilder som ska fram. Lycka till med nya D3:an..

iboat
0

#5 Låter mycket lovande. Det råder en rätt hypad stämning pga denna kamera när man pratar med kollegor. Det där med vitbalansen och blandljus låter bra, kan man kapa någon timme i Photoshop varje dag är det ren vinst att skaffa den kameran.

Ska bli spännande att testa den (när den nu kommer…)

jjohhan
0

Jag har köpt en, fast i Tokyo, den är helt underbar. Det var samma sak i Tokyo, ingen visste när lev skulle ske.

Jag hoppas att du får din snart, det är så trist att gå och vänta.

Johan

iboat
0

Grattis! Får man fråga hur mycket den kostade i Tokyo? Här hemma kostar den runt 49000:- inkl moms.

jjohhan
0

ca 30.500:-, 34000 minus 10% i rabatt på Yodobashi. Blev en 24-70/2.8 också (ca11.500)

Johan

Digidiggarn
0

Någon som testat D3:s AF. Skulle vilja veta hur den klarar sig i verkliga livet med tanke på avsaknaden av korssensorer i utkanten.

jjohhan
0

http://www.moosepeterson.com/D3/autofocus.html

Har inte haft några problem med den.

Johan