Foto iFokus

Foto

Läst 86 ggr
Filippaaxx
2023-02-27 18:01
1

Kamera tips

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6

Hej!
Jo det är så att jag äger en Canon eos 1000D och letar nu efter en ny Canon kamera då den jag nu har är extremt gammal, jag älskar att fota naturbilder och fåglar (bilderna är bilder jag tagit)
Har någon tips på en Canon kamera som är bra och inte allt för dyr?

[Undertaker]
2023-02-27 18:37
1

Använder inte Canon då utan Fujifilm men några frågor man alltid bör ställa sig oavsett märke som tillsammans med olika videos och reviews kan hjälpa är:

• DSLR eller mirrorless?
  • Hur ergonomisk är den?
  • Vad för objektiv kan jag använda med den? (Vet inte hur det är med nyare Canons men gissar att även dem har en standard så det är främst ett ”problem” om man har gamla objektiv man vill kunna använda.)
  • Allmänna funktionskrav?

Sedan är även frågan vad du är villig att betala. Vill man inte betala lika mycket men har redan objektiv så kan man även kolla om dessa passar och annars vad för adapterlösningar som finns.

ragge80
2023-03-25 16:41
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej jag har köpt en nikon d50 blir inte klok

Jag köpte en nikon d50 men bilderna bli inte klara o blir ett kladd av grönt o orange o rosa
Kan någon förklara för en amatör hur man fixar detta tack på förhand 😁

[Undertaker]
2023-03-25 16:52
0

#2: Vad har du för inställningar? Låter som om du behöver ”white balance”.

Sedan är frågan vad din shutter speed är? För det ser ut som om du rört kameran neråt medan du tagit bilden?

Ett tips när man har en ny kamera är att kolla en video med förklaring kring inställningarna, etc.