Etikettkamerorochobjektiv-annanutrustning
Läst 27 ggr
Garm
2022-08-04, 20:48

Köpa ny DSLR

Hejsan!

Jag har idag en DSLR som är för gammal för att vara rolig att fota med. Det är en Canon EOS 450D, så den börjar bli väldigt gammal med andra ord. Det slutade vara roligt att fota med den för så länge som 5 eller 6 år sedan, för den är på vissa sätt mycket sämre än min mobilkamera. På andra sätt är den ju klart bättre, men det väger inte upp att den är alldeles för "dålig" nu.

Jag har tittat lite på att köpa en Canon EOS 250D, för den ligger inom min prisklass, och undrar om det kanske är lagom eller för "mesigt"? Jag är ingen expert på att fota, mer en glad amatör. Jag behöver inte en "värsting", säg en Canon EOS 6D Mark II, men undrar om det kanske vore bättre att hitta en bättre begagnad sådan, som ligger på ungefär samma pris, än att välja att köpa en ny 250D?

Det beror väl på hur jag vill använda kameran och så antar jag, men jag vet inte hur jag ska tänka just nu. Skulle behöva lite input från kamerakunniga här :)

Tack!

Pyttelite
2022-08-04, 21:10

Jag skulle satsa på begagnatmarknaden men utvecklingen går fort tyvärr har jag inget tips.

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

MalSv
2022-08-05, 14:28

#0: Kanske en begagnad Canon 70D kan vara något? Ett snäpp upp från de allra billigaste.

Upp till toppen