Retusch - utmaning!
Hej på er!
Oavsett om man är hobby- eller yrkesfotograf är halva jobbet kvar efter att man tagit bilden. Datorjobbet återstår och här är en liten utmaning som handlar om retusch i datorn.
Man behöver inte tänka konstnärligt i detta fall, här handlar det om att göra en trist bild bättre. Kommersiellt och "säljbart" helt enkelt.
För er som vill jobba högupplöst finns den här
Utmaningen pågår till den 22 dec.
Vinnaren får äran att utmana!
Happy Photoshopping! (eller Gimping m.m:)
Lycka till!

Nice! Stämningfullt!

Pelle du ar makalos! Att en gammal tegelvilla kan fa ett sant ansiktslyft!

Bra och kreativt! Det trista huset har blivit en mysig alpstuga!
Här kommer mitt bidrag.. Den blev inte så bra..

Gott jobbat Linsen!
#8 Tycker du!? :)

Jag vet att du inte är proffs men tycker det är kul att du försöker och visar intresse. Det bästa sättet att lära sig är att man har intresse.

#7 nice jobbat, ser lite kusligt ut med spindelväv och vad är dom gula sakerna i fönstret, hmm antagligen nått som jag inte har lust att möta i en murk gränd :)
tycker den blev bra :)
#10 Jag blev faktisk ganska nöjd med den :)

Kom igen MB300E! Utmana!
Ja jisses känns som jag är alldeles för fanatsilös.. inga alper eller monster. Kanske får göra ett nytt försök *S* 

Jajjamen, här får man göra hur många försök man vill :)

#17 Vilken fin himmel!

#18 Det är en gradient..jag var litet lat…använde trollpöt rakt av också..

Jag bytte miljö, årstid, tid på dygnet och bytte fasad på huset. Allra sist la jag dit lite julstämning.
Vänliga hälsningar
Niklas

#21 Oj, är det verkligen samma bild som längst upp :)

#21 Kan inte se att du gjort något! Kanske du har dragit lite i kurvor eller nivåer?
:)

Det blev ju inte så många bidrag, men bland dem som kom in tycker jag att dessa var bäst
1:a pris: Bullans
Snyggt och stämningsfullt. Kanske lite för mycket ljuseffekt på de två små träden.
2:a pris PellePiano
Också stämningsfullt. Minus för bandningen i himlen (ränder, fixas lätt med lite brus) Också minus för "klon-kladdet" vid skorstenen.
3:e pris: Fotokrafs
Snygg himmel.
Kanske lite överskärpt och lite för hårda kontraster.
Tröstpris: Linsenhejhej
Gott försök. Väldigt hårda kontraster. Stjärnorna lite för tydliga och med "perfekt" avstånd till varandra. Annars kreativt med spindelväv och monster i fönstret :)
Tokpris: Niklas
Med varsam hand har du lyft bilden till något som min kund inte hade köpt :)
Grattis!

Grattis alla!

#30 Snyggt!

Du kan maila bilden till mig, mats@prepix.se
Maila den isf innan du lägger ut utmaningen så att du får rätt länk.
Mats

Oops!
Det verkar inte som "mailto:" fungerar på denna siten, men du ser ju min adress.
Grattis ni andra också!