Fotoutmaning 34: Makro
Fotoutmaning 34: Makro
Så har det blivit min tur att bestämma tema och jag har valt temat "Makro". För er som inte vet innebär Makro närbildsfotografering.
Tolka fritt och lycka till!
Tidigare ämnen/utmaningar
#1 Något gammalt
#2 Något ungt
#3 Solljus
#4 Kyla
#5 Bekvämt
#6 Mod
#7 Vårkänslor
#8 Människor
#9 Glädje
#10 Sorg
#11 Action
#12 Färg
#13 Landskap
#14 Barnasinne
#15 Ljud
#16 Midsommar
#17 Bad
#18 Regn
#19 Annorlunda
#20 Mystik
#21 Ensamhet
#22 Hemligt
#23 Kontrast
#24 Kommunikation
#25 Höstfärger
#26 Rikedom
#27 Underhållning
#28 Avslappning
#29 Nattbilder
#30 I flygande fläng
#31 Värme
#32 Ögonblick
#33 Semester
* Bifoga en bild som ni tycker representerar temat. Alla olika tolkningar av temat välkomnas.
* Max storlek på bilden är 800x600 pix.
* Lättare bearbetning av fotot som skärpa, kontrast och nivåer är tillåtet.
* Lägg gärna till information om var, när och hur.
* Personen som väljer temat utser "vinnarna" och den som kommer på första platsen väljer temat för nästa omgång.
* Utmaningen pågår i 7 dagar plus två dagar att utse vinnarna.
Sista tävlingsdagen denna omgång är fredagen den 24 December.
Vinnaren utses den 26 december.
Good Luck!
Bidrar med den här från i somras.
Nikon D50, Tamron 90/2,8
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
puttar upp
haha när man sett attlids bidrag så vet man direkt vem som vinner :P

Hmm… makro är väl inte så mycket att tolka. För att kallas makro ska avbildningsskalan vara minst 1:1 på filmen/sensorn. Om tävlingen tillåter det som kallas närbilder bör temat inte vara "makro" utan "närbild".
Ja, jag vet att jag är skitpetig 
#5 Det går bra.
#8 Tyvärr försent att ändra rubrik nu Howzer,men jag tror dom flesta förstår vad jag menar med "Makro".

Varför kan inte macro få vara macro minst 1:1 eller ännu, närmre, ska det vara en fotoutmaning eller ser du mellen fingrarna, där vi kan leta i gammal skåpsmat, isåfall är det bra att veta hur glest du håller fingrarna
Måste det tummas på reglerna så får du tala om hur mycket det får tummas så man vet innan man sätter igång. Det går ju inte fråga för varje bild.
Annars kommer den ständiga frågan i denna utmaning vara som ovanståendes mf. Och vissa kommer fota riktig mackro och andra närbilder hur bedömer de vinnarna utefter det?
Ursäkta att jag låter lite hård men jag tror det är bra att veta för alla deltagare.
Jo det går bra att fota närmare också!

Kom igen nu,mer bidrag!
#0 tror det har blivit lite fel med datumen i texten :) menar du fredagen den 21dec eller måndagen den 24dec?

#23 Den 24 December är tävlingen slut och 26 utses vinnarna

Lägger in ett bidrag jag med (:
Hoppas att det är verkligen makro. x) Denna bilden har min bästa vän fotat fast hon använder den inte bilden längre så om jag skulle vinna så ger jag äran till henne. (:
Mitt bidrag, ett frostfyllt gräs-strå ^^
Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se

alla är ju så duktiga!!