Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 545 ggr
ElinH
0

Ergonomiskillnad

Vilken av nikon d40x och Canon eos 400d tycker ni har skönast/mest praktiskt grepp?

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

iboat
0

Kan inte svara för Canon, men min Nikon har vuxit fast i handen och blivit en del av min kropp :)

ElinH
0

#1 Haha ;) Jag har hört att många tycker att nikon är obekväma :o

/ ElinH

Anna
0

Tycker Canon 400D's grepp är väldigt plastigt, litet och "kantigt" i jämförelse med Nikon D40/D40x/D50 som bara liksom lägger sig tillrätta i handen direkt - superbekvämt.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

iboat
0

#2 Nja, obekväm är den inte. Men när det är dags att sälja den blir det lite jobbigt eftersom jag måste amputera en del av min kropp :)

ElinH
0

#4 Ajaj, det lät inte bra det XD

/ ElinH

ElinH
0

Fler som vill tycka till?

/ ElinH

Carlton77
0

Min ödmjuka uppfattning är att både Nikon D40x och Canon 400d har alldeles för små grepp om man inte köper till batterigreppet. De känns som leksakskameror. Har själv en D80 och är helnöjd med den.

Lycka till.

//Macke

Bullan
0

#6 Tror det är 50/50 vilket märke man föredrar ergonomin på av de två! Bara att prova själv på en affär och testa vad man själv faller för! Själva kamerorna är ganska likvärdiga. Storleksmässigt är de ganska jämnstora också!

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Vattnadal
0

Innan vi slog till i höstas provade vi att hålla i massor av kameror. jag antecknade flitigt om hur de kändes. På Canon EOS 400 skrev jag "skön". Har för mig att Nikon dög, men inte alls lika bekväm.

Allt hänger ju på hur stora händer man har, och mer oxå. Jag har själv trasiga senor i händer och handleder, så för mig är en lätt kamera som ligger bra i mina små händer nödvändigt.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

ElinH
0

Är kamerorna lika stora då?

/ ElinH