Tändstickor

jag blev helt impad ;> frän bild!

För mig säger bilden ingenting. Är det något speciellt du vill säga med bilden?
Tekniskt sätt känns bilden helt okej.
Men tror nog den hade varit bättre i s/v.
/A
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson

Den svartvita bilden "ger mer" på något sätt. Tycker den blev häftig:)
Jag gillar bilden, både med färg och som svartvit!
Men den svartvita tilltalade mig mer än den med färg.
Riktigt häftig bild! :)
/ Sara
/ Sara & Casper

tackar alla:D någon mer som har någon kommentar?

Tycker båda var grym :D

Jätte coola bilder!

Nice

#4.
Bara tänkte i och med att du lagt den i hård kritik. Trodde det fanns något syfte då.
/Alexander
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson

Föredrar den i färg faktiskt, gillar den blå/lila röken som blir. Den svart vita känns nästan lite matt.

#12 okej du tänkte så. Jag tänkte om man lägger i hård kritik så kan man få lite mer kritik än bara bra bild.
Tack för alla kommentarer=)
Jätte fina bilder! Gillade den beskurna i färg mest.
Till Isak:
Man lägger ju ut i Kritik Hård för att få kritik och bli bättre, än att alla skriver fin bild. Man bryr sig mer här.

Riktigt fräcka bilder du tar Andreas!!

tack så mycket

Mycket bättre i svartvitt. 
Riktigt snygg, enligt mig! :) Kan inte bestämma mig för vilken version jag gillar bäst, men lutar nog åt att den är bäst i färg ändå, tyckte det lila blev en cool effekt :)

¨så fina färger i bilden så tycker absolut man ska behålla dem

jag tycker också om den versionen som har färg
Gammal tråd men jag vill ändå påpeka en sak angående Isak/Andreas fråga om budskap/syfte.
1. En bild behöver inget budskap, den kan existera enbart för att vara estetiskt vacker (eller tvärtom). Den kan också förmedla en känsla som är svår att uttrycka på andra sätt.
2. Jag tycker det finns ett klassiskt budskap i denna bild oavsett om Fotokanen har avsett det eller inte. Det är samma som var populärt under barocken: förgängligheten, det flyktiga.
Bra bild med fina kontraster och känsla i den svartvita (som jag gillar bäst).
Ett foto ska vara en tanke, hur fotot sen blir är bara spännande att se. Oftast blir ju bilden mycket bättre än man först trodde och ibland annorlunda.
Personligen så gillade jag helt och absolut den första obeskärda med färg. Värmen från lågan i vitt och blått, hudfärgen på fingrarna (snyggt klippta naglar föresten! ha ha) och tändstickorna i front och det totalt svarta i bakgrund. Varför "förstöra" en bra bild med att göra den svart-vit förstår jag inte.
Tyvärr säger mej bilden ingenting, tyvärr.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

haha börjar du titta på naglarna xD
Jag håller med mattias att en bild behöver inte ha ett budskap