Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 440 ggr
Celia
0

Upphettat!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skickar lite värme till er alla, speciellt ni som är insnöade!

Testade AV-läget för att slippa blixt men skulle nog haft stativ också… Jag vill behålla den här bilden för att det ser ut som om en liten eldgubbe flyr för sitt liv. Kan jag göra något för att den ska bli bättre? Så här ser den ut direkt från kameran, jag har bara förminskat den.

Rosenhill
0

Prova med snabbare slutare, det kan bli häftigt det också.

mvh cecilia

Celia
0

#1 - Det blir svårt… Vill ju ha eldspöket som är på denna ;) Men man ska aldrig säga aldrig :) 

Gör nog nya försök, men det var himla varmt trots glasluckan mellan. Kanske inte så bra för kameran…

Rosenhill
0

med eld kan du inte ta likadana bilder två gånger i rad

Celia
0

Nej men en eldgubbe kan nog dyka upp igen - i annan form. Annars får jag trolla i PS, men det är ingen sport ;)

cole
0

En god vän leker lite.

1/2 sek, f13, iso200. k100d.

cole
0

En bild på mig

d80, 1/250, f5,6.

cole
0

"flower"

1/2 sek, f4,5. is200.

skulle haft lite längre slutare så skulle man sätt hela mönstrett, men ja tror ni kan lista ut hur det skulle sätt ut

cole
0

En till på mig.

d80, 1/400, f7,1.

Martin
0

Snyggt! Blixt på andra ridån för att frysa personerna?

mvh Martin

cole
0

"på andra ridån". vad menar du med det?

men jo, blixt använder jag för att frysa personen, men så vill man ju även få med rörelsen. men inte så mycket att det blir grötit. han som tog bilderna på mig tycker om att frysa elden dock, så kort slutare och förfokuserat är det som gäller där.

Celia
0

Kul att en gammal tråd används :) Häftiga bilder cole!

Martin
0

#10 Att det är fördröjning på blixten, den tas i slutet av exponeringen. Jag trodde det var lång slutartid för att få rörelsen i elden och sedan blixt precis innan slutaren stänger sig för att få personen skarp utan rörelseoskärpa.

mvh Martin

cole
0

Ah, nej inte vad jag vet faktiskt. Har inte tänkt på att det går att göra så. Det ska jag leka med!

men nej, inte medvetet iaf. har fått blixten ganska nyligen och håller fortfarande på att lära mig den :)

Martin
0

Ok.

mvh Martin

cole
0

"bra då vet jag."

Finns det några andra forum där man diskuterar fototekniker? Eller måste jag vända mig till dom jag känner irl och dela erfarenheter där?

MB300E
0

Ja du hmm tror nog att du får svar på detta forum om du kastar ut en fråga.