Foto iFokus

Foto

Etikett: övrigt
Läst 410 ggr
dhbf
0

Sony Cyber-shot , Slutartiden!

hej nu skulle jag villja veta hur man ställer in Slutartiden (tror de kallas så) på en Sony Dyber-shot kamera. En Kompaktkamera alltså ;D

pellepiano
0

Det finns massor av modeller som heter Cybershot. Det är inte säkert att det går ens på alla.

Varför inte titta i manualen?

ElinH
0

Jag har en w80, och den går det inte att ställa om slutartiden på .. tyvärr.

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

dhbf
0

#2 Okej… Då antar jag att det inte går på W30 heller xD

ElinH
0

#3 antagligen inte. det är synd tycker jag :s

/ ElinH

pellepiano
0

kameran har väl olika motivprogram dock? Sportläge använder alltid kortare slutartid tex.

ElinH
0

De har några, men inte sport. Inte på min iaf. Däremot finns det ett program där man själv kan göra allting manuellt, allt från iso till ljus.

/ ElinH

neonrosa
0

#6 Om man kan göra allting manuellt i det programmet är det väl rimligt att an kan ställa in bländare och slutartid också.

ElinH
0

#7 det är en kompaktkamera xo

/ ElinH

dhbf
0

#6 i min har jag inget sånt program.. :S

iken
0

Med fantasi och skickligt användande går det till stor del att syra vilken slutartid W30 och andra enklare kompakter väljer. Men det gäller att vara smartare än kameran, annars går det inte. Dessutom finns vissa begränsningar, t.ex max slutartid 1s (eller 2s) vilket ej går att påverka, men inom den tillåtna arsenalen skulle jag personligen kunna styra kameran ganska mycket.

MB300E
0

#10 och hur är du då smartare än kameran och styr des slutartid då?

och ett max på 1s (eller 2s)?

Tänkte att dom som nu har kompaktkameror kan vara rätt intreserade av att höra hur man gör inte bara att du som nu tydligen är jätte skicklig klarar av att göra det :)