Kameraväska
Vad använder ni för väskor att transportera kamerorna i?
Jag har alltid använt en väska som rymmer kameran med ett objektiv på och inte så mycket mer. Med mitt nya objektiv räcker den inte eftersom objektivet är för långt.
Nu funderar jag på att köpa en liten ryggsäck som rymmer huset med objektiv och ytterligare ett par objektiv. Det är opraktiskt att ha en väska hängande över axeln.
Vänliga hälsningar
Niklas
Jag kör en av scandinavianphotos ryggor som jag tycker fungerar hyfsat. Det är mellanvarianten och till det köpte jag ett regnskydd som förhoppningsvis fördröjer skurarna lite. Den skall bara räcka tills jag köper ny :-D
+ bra med plats till min utrustning
+ billig
+ Avbärarrem och en liten rem för att hålla ihop axelstroppar samt ett bra bärhandtag i toppen.
- Har en känsla av att dragkedjorna går sönder om ett tag
- Har börjat bli lite oformlig när man dragit lite i kardborreväggarna
- Ingen plats för dator
- det står scandinavianphotoKomochStjälminDyraUtrustning på utsidan.
- Ingen direkt självklar plats för stativ på utsidan utan att man låser in utrustningen samtidigt.
- Alla småfack är lätt åtkomliga för alla som står bakom i en kö. Inget vidare att förvara värdesaker i alltså. Jag saknar en gömd ficka på ryggsidan.
#1: Vet du vad du vill ha när du köper ny väska?
Jag funderar på den här:
Den ser ut att rymma det jag behöver, har hållare för stativ och är inte alltför stor.
Vänliga hälsningar
Niklas
#3: Jag tror att ryggsäcksmodellen passar mig bättre. Jag har ofta med mig kameran på ställen där det är en nackdel att ha en väska hängande över axeln. Tack för tipset ändå!
Vänliga hälsningar
Niklas
#2 Min ryggsäck påminner lite om ditt förslag.

Jag har en Tamrac Expidition 5, perfekt för ett hus några objektiv. Nu när jag stack till Stockholm med en resväska, barnvagn och tre ungar så är det bekvämt att ha en ryggsäck. Tamrac Expidition 4 kan vara ett alternativ om man inte vill bära med sig så mycket utrustning. Mycket bra ryggsäck, rekommenderas.
När jag ska ta packa ned lite mer grejor så har jag en Airport Security´. Låsbar och välgjord med många funktioner.
Hälsningar
Robert
Tack för era tips! Nu ska jag åka och titta på väskor.
Vänliga hälsningar
Niklas