Foto iFokus

Foto

Etikettkurser-och-utbildningar
Läst 748 ggr
iboat
0

Kvällsfoto

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Litet tips! 

I morse vid halv 9 var jag ute på stan och tog denna bild för ett hotells räkning. Om man har kameran på stativ och bländar ner ordentligt kan man få rätt effektfulla ljusspår efter bilar som kör förbi. I detta fall hade jag 6 s exponeringstid och bländare 18. ISO 100.

Xiox
0

SNygg bild, men va är det där röda?

iboat
0

Som jag skrev, bilar som kör förbi.

Xiox
0

såg inte det, men snyggt iallafall! :)

iboat
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack! Så här såg förresten bilden ut innan redigering.

Bullan
0

NICE!!!!

Fotade du i jpg eller RAW?

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

iboat
0

Tack,

Plåtar alltid i rawformat. Du också?

Magnus.HBG
0

Fler Helsingborgare på sidan ser jag, trevligt!

Bra bild, gillar den absolut. Förstår att du är ute efter fasaden, men det hade varit läckert att se en fotgängare i steget eller en av bilarna skarpa i slutet av de röda spåren. Något som bryter lite mot känslan av lång slutartid.

[Linsenhejhej]
0

Snygg bild :)

Robert
0

#0, stiligt. Du kunde kanske ha låtit fyra av en blixt i varje rum ;)

Hälsningar

Robert

iboat
0

Tack!

Ja, det skulle vara effektfullt. Vi tände alla fönster som gick, men en del gäster sov fortfarande :) Jag ska nog tända upp alla fönster i datorn.

Om man skulle fixa detta med blixt, hur menar du att det skulle gå till praktiskt? Sammanslagning i datorn?

Förresten, när jag använder slavblixt får jag ett ganska kallt ljus från slavarna. I detta fallet hade man inte fått det gulvarma ljuset i fönstren, har du något tips ang detta?

jjohhan
0

Hej, snygg bild.

Om du vill ha varmare ljus från blixten kan du sätta filter framför i den färg du vill ha.

Johan

iboat
0

Har testat det lite, men jag tycker det ser så "målat" ut. Fast det hade nog funktat i det här fallet eftersom det inte blir så detaljerat i fönstren.