foto/orber
Jag vet inte fall ni kan ge mig något korrekt svar på denna fråga men jag gör ett försök, ni kan iallafall skriva vad ni tror.
Det skrivs och pratas ju mycket om "orber", jag själv har alltid trott på orber tills jag fick se en artikel om vad "orber"igentligen är.
Alla har ju sina egna uppfattningar vad orber igentligen är, det respekterar jag.
Det sägs ju mycket att det är kameran det är fel på, skit på linsen, damm i luften, så vad säger ni?är det kameran det är fel på?om man får en massa "orber"på en bild?
Mvh//Emma

Trode den diskutionen var avklarad här, Nej det är inte fel på kameran men möjligtvis på den som håller i den. Kan man inte se skillnad på damm/fukt och tror det är "orber" är det nog dax att sälja kameran och köpa sig en frimärkssamling istället…

#1 Om du vet vad "orber" är vänligen tala om det för mig, jag har ingen aning om vad en orb är. Att en orb är något annat än vattendroppar och damm har jag förståt men vad är en orb?

hmm, jag tror nog att det är just damm eller vattendroppar.
Rent vetenskapligt så kan det ju inte vara annat än det.

#2 om hon menar dom vita lysade prickar som kan bli på endel foton är det dam/fukt ingen annat! men tror nog du får mer svar i http://overnaturligt.ifokus.se/ istället för ett fotoforum.

Jag ber om ursäkt fall detta redan diskuterats här, jag ville inte skapa någon debatt eller arga diskustioner, utan jag ville bara veta vad ni ansåg.
Men du kan låsa inlägget!

Haha oj då kanske lät lite grinig såg jag nu.. Tyckte inlägget var lite felplacerat bara.