Foto iFokus

Foto

Etiketterbildhanteringmobiltelefoner
Läst 288 ggr
mansolsson57
0

Förvara bilder

Hej!

Aldrig haft en kamera men man har ju tagit en del bilder med sin mobiltelefon. Dessa bilder ligger just nu i icloud då jag har en IPhone. Börjar bli många bilder och skulle vilja ha dessa någon annanstans också.

Om man vill “förvara” bilderna så man kan ha dom på datorn utan att dessa kan försvinna eller följande. Har en gammal extern hårddisk om man ska använda den.

Hur för jag över dessa utan att förstöra dess lilla kvalitet?

Sindri
1

Jag lägger över alla mina bilder på datorn, sorterar i mappar med månad och årtal. Kopierar även allt till extern hårddisk.
I kameran har jag ett minneskort som jag stoppar in i datorn, telefonen kopplar jag in med USB-sladden.
Från datorn kan du väl också logga in på iCloud (jag har inte det då jag ogillar att inte ha allt "hemma"), sedan är det väl bra att ladda ned bilderna till datorn?
Har för mig att Apple inte är kompatibelt med dator med USB-utgångar och sånt?

Niklas
1

#0: Har du Mac eller Windows? I MacOS kan du se och förvara dina bilder i appen Bilder.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

mansolsson57
0

#2: Har en PC

Niklas
1

Installera exempelvis Resilio Sync i både iPhone och dator. Då kan du kopiera alla bilder till datorn och därefter säkerhetskopiera dem till den externa disken.

» File Sync Software - Sync Home | Resilio Sync

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Resilio Sync is a fast, reliable file and folder syncing solution for homes and businesses. Find out what plan works best for your personal file sharing.
hemul
0

Går det inte bara att koppla upp telefonen till datorn och den dyker upp som en extern enhet där man bara kan dra över filerna? Har ju android jag, är det annorlunda med iPhone?

Sindri
0

De iPhone jag sett är inte kompatibla med PC, har kanske inte sån sladd som behövs.