Kritik på blandade bilder
Kritik?
Ingen?

Oftast behövs det någonting annat än gula löv, blå himmel och sol för att den bild ska bli intressant. Försök att tänka mer på kompositionen, inte löv över hela bilden, helst ha någonting annat med också
Okej, tack för kritiken :D
Jag är hård och elak i mina kommentarer. Hoppas du kan ta det.
Först bilden: Motljusbild med siluetter. Intetsägande och tråkig. Säger mig inget tyvärr.
-->Kasta.
Sista bilden: Löven. Färgerna har blivit helt kokko och himlen är utfrätt. Säger mig inget och är inget vidare.
-->Kasta.
Bild 2: Helt annat. Du har skärpa i bilden, du har grenar som finns i förgrunden som ger djup. Färgerna är mycket bättre i den här bilden än de övriga. BRA!
Det är fortfarande så att bilden inte har något intressant i sig och stammen är något för centrerad för min smak men det kan kvitta. Den här bilden är klart din bästa i samlingen. Fortsätt så och snegla lite åt tips och trix med bildkomposition.
-->Rama in och ge bort i julklapp!
#7 Okej.. Tack för kritiken.. Man lär sig av sina misstag :)
Tycker samtliga bilder är platta har utstickande detaljer och ingen toppen-skärpa.
… Mm
Ifall du använder polariseringsfilter och har god skärpa kommer bilderna att vara grymma. Du lägger in de på CS och lägger på några lager av kurvor och färgmättnad så ska du se på grejer.
Viktigt att veta är att man inte ska fota i motsol, ger mycket lägre kontraster.
Men jag håller med de andra angående att dina bilder saknar komposition