sommar sommar sommar

Jag kommer hem från stranden och jag måste säga att det är chokerande. Vi har haft en helt underbar dag.

Ja, här i Eskilstuna var det likadant. Dagen började fint med solsken och fågelkvitter. Vi åkte ut till min mamma för att fira mors-dag och grilla utomhus. Hon hade dock sinna aningar om att det skulle bli regn, så hon gjorde mat inomhus istället. Vi andra tyckte hon var lite larvig, ända tills köttet blev färdigt! Då dundrade det plötsligt ned de största hagel-korna jag någonsin skådat. Gick ut på altanen och drog ut handen från den skyddande altan-taket för att försöka fånga ett hagel-korn. Det gjorde väldigt ont! :-)
Det haglade inte länge, men tillräkligt för att hela gården skulle fyllas med is. Det var ganska chockerande med tanke på att det bara några sekunder innan hade var grönt och blommigt där. Snart lade sig haglet, men det blev ju inte tystare för det. Nu kom ett utav de kraftigaste spö-regn jag sett. Blixt och åska följde också med på köpet. :-)
Här är en bild jag tog ungefär en halvtimma efter haglet hade öst ner. Bilden är dock inte utav bästa kvalite, jag vågade inte ha kameran framme en längre tid av räddsla att den skulle bli våt och gå sönder. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Citron märkligt väder var de å en massa hagel blev de var tvungen att pumpa läns pga översvämmning .
Jag tog en tur ner till växthuset nu vid midnatt å där ligger det fortfarande hagel i gräset som nu bildat iskakor brrrr var liksom tvungen att gå å ta en titt så att plantorna inne huset inte åker på stryk för de e ju bara 5 grader nu men i huset var de 5,7 grader å mina dammar där inne rök ordentligt nu i den kalla luften .
mvh/bjorsa
bjorsa, det var ca 25C i vattnet gissar jag, för jag kunde hoppa i utan alltför mycket betänkande. Det var även massor av folk, mest familjer, för första gången i år.
citron, jag kan öppna dina foton, men det tar tid att ladda ner, så det blir sällan av att jag gör det. Om möjligt, så vill jag att bilden är < 100kb. Det var inga bekymmer i KSA, men här är det problem med hastigheten.
bosse

Okey Bosse. Jag ska tänka på det till nästa gång som jag sparar ned minna redigerade bilder att sänka kvaliten en aning på dem. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson
Smällar man får ta, citron!
Dvs om du vill att jag ska ta en titt på dina foton, annars………..
bjorsa, jag har ju numera PS och jag undrar bara var man hittar ramarna som du har på dina foton.

#10 Bosse ramarna jag använder finns på http://www.thepluginsite.com/ där laddar du hem harrys filter sedan kommer du att få in den i pant shop eller om de är photo shop du har sen heter själva filen du använder frame_default då ser den ut som på bilden .
mvh/bjorsa

Maffigt, du har is fixad till drinkarna bjorsa :)
Robert

Jupp is har vi gott om men vart tog solen å sommaren vägen vill ha värme nu :-)
mvh/bjorsa