Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 356 ggr
Soffie
0

barnfoto

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här är min lilla dotter.. har miljoner bilder på barnen.Skrattande några tips när det gäller barnfoto?

Norrskenet
0

Försök att inte ha så mycket attiraljer i bakgrunden. Ett annat bra sätt är att inte vara så nära "bakgrunden". Då blir den oskarp och inte så påträngande. Om du har möjlighet att använda zoom så blir inte ansiktet "förvrängt" med stor näsa och mun. När jag vill ha bra porträtt så jobbar jag med 200-400 mm zoom (omvandlat till småbildsformat) Här är ett exempel på en sådan bild där jag haft en kraftig zoom

Soffie
0

Ok. Tack för tips

Fotord
0

En annan fördel med telezoom är att man inte behöver vara så "in your face" när man fotograferar. Man kan stå lite i bakgrunden utan att störa leken.

Fotord
0

Det finns ett väldigt roligt tillfälle att använda vidvinkel när man fotograferar barn och det är när de testar brillor av något slag. Deformationen kan ge roliga effekter.

broderbluff
0

Jag var iväg nu i helgen och fiskade med halva släkten. Så det blev några bilder på bla mina yngsta kusiner

broderbluff
0

en till

Alsterolle
0

CARPE DIEM -

Visserligen från förra sommaren - sonsonens första fisk. Men det blir säkert flera denna sommar.

[Luna]
0

Min syster och Jonathan. första gången dom ses på jätte länge.

Linda
0

Söt nosar

Robert
0

#5, du har blåstick på en väldigt fin bild. Blåsticket kan du undvika om du har en egen Vitbalans inställd.

#7, det där måste vara hans dag, storfiskarn.

Hälsningar

Robert