Foto iFokus

Foto

Etikettmakro-och-stillbilder-ej-kritik
Läst 1006 ggr
Emelie-G
0

Blommor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har två blombilder som jag gärna vill få lite konstruktiv kritik till.

Första bilden ville jag få fram en lite dyster känsla i, vet dock inte om jag lyckades. Den är redigerad en del, började med att göra bakgrunden svartvit och drog sedan färgbalansen åt det blå hållet.

paronskrutten
0

Den bilden var jättecool :D

Helena

Emelie-G
0

#1 Tack! Glad 

Bortsett från något höjda kontraster är denna bilden oredigerad. Är lite osäker på hur kompositionen fungerar, vill gärna höra era åsikter om den.

Hälsningar Emelie

Cydonia
0

#0 Jag har sagt det förut, men jag säger det igen - häng upp på väggen! Jag gillar verkligen att bilden är åt det blåa hållet, och kompositionen är oslagbar. Det enda är att det är nåt skrufs nere i högra hörnet som stjäl lite uppmärksamhet. ;)

#2 Den här gillar jag också! Snygga färger, du har placerat skärpan rätt, och skärpedjupet är alldeles lagom. Själv skulle jag nog beskurit lite mer i underkant och lämnat mer luft i överkant för att få kompositionen bättre. Men en kanonbild!

nattsyrran
0

#0 Fantastiska kontraster i bilden. Gillar att du fotat "bakifrån" dvs att man ser klockornas baksida med blomfästena. Häftigt. Fint komponerad=)

#2 Gillar färgerna och kompositionen. Kanonbilder=)

Essgarde
0

riktigt vackert! de enda jag har att anmärka på den första bilden är att klockan längst ner är avhuggen. annars är den superduper vacker, tycker jättemkt om den =)

Katter3
0

Älskar dem!

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Emelie-G
0

Tack allesammans, det värmer! :)

#3 Menar du något sådant? (se bifogad bild)

#5 Håller med dig om den kapade blomman, ska sätta mig något gång när jag har mycket dit och lite att göra och försöka klona bort den ;)

The-Photo
0

1# Jag tycker det känns som du bara har tagit med halva bilden Annars supersnygg :)

MVH

Berglund
0

Yayy snygga ;)

Cydonia
0

#7 Precis så! Nu blev jag ju kär i den bilden också… x)

Minka
0

Jättefina bilder! #0 var ju helt underbart vacker! (;

Emelie-G
0

Tack!

#8 Nu när du säger (eller skriver, hehe) det, ser ut som det är övre halvan av en stående bild.

haglunddaniel
0

Mycket fin bild. Bakgrundsfärgen är perfekt.

Jooline
0

Woow Va lääckra ^^

Lizzan
0

Riktigt riktigt läckert :)

Emelie-G
0

Tack!

Jenya
0
Emelie-G
0

Tack! Skrattande

hairspray
0

Snygga bilder! ;)

smalltowndude
0

Wow, jättesnygg.

Norrskenet
0

Fina bilder men jag skulle nog beskurit bort den vänstra delen på den första bilden och gjort den fyrkantig