Foto iFokus

Foto

Etikett: människor-ej-kritik
Läst 557 ggr
Norrskenet
0

Skuggan av en fotograf

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Normalt vill man ju inte att skuggan av fotografen skall synas på bild, men ibland så säger skuggan en hel del som på den här bilden. Den är tagen av min pappa i mitten på 50-talet. Han var propert klädd med hatt och allt. För övrigt så är det undertecknad som är motivet ifråga. Jag håller på att scanna in alla min pappas bilder från 40-, 50- och 60-talet och tanken är att han ska få dem på hans 80-årsdag om en månad. Jag har väl fått in ca 400 st och har en del kvar. Det är mycket nostalgi även för mig som inte sett alla bilderna. Som tur var så var han en flitig fotograf med sina lådkameror och det som man uppskattar mest är att han tog så många bilder på människor man känner. Till skillnad mot mig som är mer naturfotografinriktad….. det är något man borde tänka mer på att om 50 år så är det nog människorna som är mest intressanta…

Robert
0

#0, en viktig poäng det där med att fotografera människor. Som en 80 åring är det säkert trevligt att titta på sina barn när de var unga och inte bilder på en massa träd och buskar.

Hälsningar

Robert