Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 3237 ggr
Niklas
0

Fejksnö

Har ni några tips om vad man kan använda som snö i stället för snö vid fotografering? Det ska se ut som fallande snö. Jag har fått tipset silkespapper.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Krissefoto
0

Annars kan du göra det i efterhand i tex PS hittade nån artikel om det i nån fototidning.. ska kolla om jag kan hitta det igen. är du inte rädd att få lite blött på golvet kan du använda en kolsyresläckare.

Lurvit
0

Små bommulstussar kanske kan funka? :S

Gå till någon affär där dom säljer julprydnader.. finns säker nån form av fakesnö där!

Twinlight
0

Mjöl med socker ovanpå, socker ger lite glitter effekt :)

Coturnix
0

Det skulle vara roligt att se hur det ser ut med den fejkade snön! Är det ingen som provat?

jaffar
0

Förr använde vi tvålflingor, vetinte om det finns att köpa längre.

janne

Robert
0

Blås på med en snökanon :)

Robert

neonrosa
0

Kokos?

Coturnix
0

-Jag behöver inte fejka ngn snö just nu…det snöar ännu!:)

Niklas
0

Tack alla för tips. Det måste vara något som går att kasta upp i luften och som faller som snö, förutom att det ska se ut som snö när det ligger. Livsmedel är nog ingen bra grej i det här fallet eftersom det kommer att förstöra kläder och annat.

#6: :-) Kan bli problem eftersom vi ska fotografera inomhus.

Vänliga hälsningar

Niklas

Coturnix
0

Jag har en liten påse med nåt slags "konstsnö", acryl kanske? Det är nåt "skräp" som brukas säljas för att man ska ha när man gör jullandskap, finns på hobby/pynt avdelningar. :)

asakall
0

Jag jobbar som dekoratör, och i mina skyltfönster använder jag fusksnö på påse, köper till extra glitter i form av en sorts finkornig kristallsand, toppar med det ovanpå för att få glitter och blänk! Blir hur naturtroget som helst, lite ljus på det och voila!! Finns att köpa t.e.x på Panduro och i övrigt där dom säljer dekorationsmaterial. Vill man skapa snödrivor, bullar man upp med snövadd under! Mvh Åsa

Niklas
0

Tack för alla tips! Det låter som om Panduro är ett bra ställe att börja på.

Vänliga hälsningar

Niklas

Robert
0

#12, prova hos Madeco också, de leverar till SF och teatern.

Hälsningar

Robert

Isak
0

Vissa gärna resultatet och berätta hur du gick till väga sen Niklas

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson