Älvsborgsbron ifrån fjärran...
Jag älskar den! Hade inte alls märkt av nån oskärpa om du inte sagt det. Liiite väl mkt himmel dock för min smak, men annars jäkligt snygg med ljuset o allt!
Snyggt. Var har du tagit den ifrån? Min gissning är från en hög våning i en lgh i majorna? Från masthusskyrkan blir nämligen vinkeln en annan.
Tycker också att det var en lyckad bild och funderade också på varifrån den var tagen. Svar?

Tack allihopa!
Den är tagen ifrån utsiktstornet i slottskogen, ni vet det röda. Kallt som f-n var det med i blåsten.
Har du några bilder från själva utsiktsstället så att man kan hitta dit?
Här är en karta över området i alla fall. Jag kan inte slottsparken, var rent för många år sedan jag var där. Men kan det var observatoriet som är stället? Eller är det något helt annat kanske?
Gillar bilden. Är det strålkastare som är från mittpelarna eller vad är det ljuset för något? Samma vinkel och stativ hade gjort sig kanon, även om bilden som den är också är bra.
mvh Martin

#5#6 nej tyvärr inga bilder som kan hjälpa dig att hitta dit, ha andra bilder därifrån men de hjälper inte till för lokaliseringen tror jag. Kolla kartan som marnyman länkade till… På den kartan är det en liten fyrkant lite till höger om siffra 19.(mao det är inte observatoriet)
På toppen av säldammsbacken så kan man gå längs med en stig upp dit (stigen syns ej på den kartan) Gå inte mot djurgårdarna utan på vänster sida om du kommer ifrån Linnéhållet)
#6 Jag har faktiskt använt mig utav stativ, jag är lite dumsnål så jag köpte ett billigt och det är därmed lite väl ostabilt så nästa inköp får väl bli ett lite bättre stativ.
Tack för komplingerna förresten.
#4 skulle jag aldrig ha gissat att det var därifrån

Jättevacker bild. Härligt att se bilder från barndomsstaden Göteborg.