Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 683 ggr
bosse
0

Kameleont.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är ett österikiskt företag här för att borra en tunnel 4,2 km lång - den första borrade tunneln i Libanon. Ett par av dom var hemma på middag för ett par veckor sen och igår kväll träffades vi på puben next door till vår shop. Jag lovade att komma och hälsa på idag, för att se vad dom håller på med. Jag fotade maskinen mm. Dom har väntat på betong en vecka nu och det kom naturligtvis inte idag heller, så vi åkte ner på beachen, men även upp i bergen. På vägen stod den kameleont och vägrade röra på sig. Hermann lyfte upp den och jag tog några foton. Här det första.

bosse
0

Ännu ett foto.

bosse
0

Lite svårt att se vad den tittar på, men här tittade den iaf in i kameran. Efteråt fick den klättra i ett träd.

mihe
0

Häftigt med kameleonter. Ett av naturens små underverk :-)

bosse
0

Ett foto från 1.000 m nivån norrut mot Byblos/Jbeil som är udden längst bort. "Landskapet" heter Mount Lebanon 1, som är indelat i 2 distrikt - Keserouan och Jbeil. Jag bor alltså i Jbeil distrikt. Jag fotar från Keserouan och gränsen utgörs av Nahr Ibrahim som är det vattendrag och den djupa dal som skiljer distrikten åt. Tunneln man borrar är för att få dricksvatten till Jounieh och Jbeil från källan uppe i Afqa.

bjorsa
0

Fin kameleont tänk att ha sådan runt knuten .

Frugan hade sådana när hon var liten å bodde i zambia hennes pappa jobbade där å byggde kraftverksdammar (67-69) dom gick fritt omkring inne i huset på växterna .

mvh/bjorsa