Blombilder :) Kritik önskas!!
Nu vill jag veta vad ni tycker om dom här bilderna xD Kommentera inte om jag inte är färdig! Önskar konstruktiv kritik x)
ja kommenterade men blev fel på sidan .. nu orkar jag inte kommentera en gång till .. på tok för många bilder
Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se
#11 okeej xD

Lägg upp på sin höjd 3 bilder. Inte mer. Finns ingen som orkar kommentera så där många bilder.
Överlag skulle bilderna behöva mer skärpa. Bra skärpedjup i en del bilder, men de flesta saknar spänning i bilden. Du skulle kolla på det här med komposition.

Det är trist när det saknas skärpa i bilderna. Vidare ska du kanske redigera färgerna, kalla blåaktiga färger är inte lyckat med blommor. Som #14 sa kan du ändra kompositionen, testa att ta undersidan av en blomma mot en himmel. Det blir plötsligt mer intressant då. Använd gärna lite blixt i motljuset.
#14 #15 okej..

jag tycker att bild nr #12 är bäst, gillar inte alls dom andra

Jag tyckte bilderna var fina:) men jag älskar blommor så!
Bild 5 är en Kungsängslilja, Fritellaria meleagris. Det fattas skärpa på många bilder, kanske du skulle pröva med ett stativ. Älskar själv att ta bilder på blommor. Har måååånga. Jo en sak till, det stavas pelargon. Lycka till!
Jag tycker bäst om #8, blomman liksom flyter iväg. Tycker den var skitfin! :) Annars är det vissa bilder som har dålig skärpa och det är synd.