Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 543 ggr
Mkarlsson
0

systemkamera för hästfoto ?

Hejsan. Ska köpa systemkamera :) Kommer att inrikta mig på hästfotografering, ngn speciell kamera man behöver då? Vill ha en nybörjarkamera men som endå är liiite mer avancerad. Priset måste ligga runt 5- max 6 tusen. Någon att rekomendera ??

December
0

Finns nog inte så många avancerade kameror under 6000 om du inte ska köpa begagnat?

amand
0

Jag ska antagligen köpa en Nikon D40. Kostar runt 5000 kr.
Kanske något att kolla på?

December
0

#2 Men den är väl inte så avancerad?

Jojaton
0

D40:n är inte avancerad. Jag har själv en Canon eos 400D, men ska byta upp mig till en Nikon D80.

Johanna - Instagram

Fotokanen
0

Du kan ju inte gå från canon till nikon :P hehe skämt å sido.. men en canon 350 eller 400 kostar inte så mycket och är duglig till att ta kort på hästar

[Yoe-Yoe]
0

#4 Vem ska du sälja 400D'n till? XD

[Yoe-Yoe]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad ska jag säga.. Det finns ju inga speciellt kameror för speciella tillfällen, utan det är väl objektiv man får kolla på då. Själv har jag fotat rätt bra hästbilder med en vanlig digitalkamera. Men om du kan ju kolla på Nikon D40, D50. Canon 400D. Dom senast nämnda ligger lite högre än din prisklass men för att få en bra kamera måste man lägga lite mer pengar. Själv sparar jag till 400D. Zoomobjektiv som tar in mkt ljud är nog det bästa för hästfotogtafering i ridhus i alla fall, men jag vet inte riktigt, är inter proffs precis.

Bifogar en av mina hästbilder som är tagen med vanlig
digitalkamera (Olympus mju 780).

Mkarlsson
0

tack för alla svar .. behöver ingen avancerad bara den är bra :) ska kolla på nikon D40, :)