Foto iFokus

Foto

Etikett: kritik-nybörjare
Läst 391 ggr
shadowmoon
0

Lite kritik på min enkla bild

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Haha, jag är amatör i största laget!
Men bara fick en idé och tog ett foto. Vad tycks? Ge MASSA kritik, det behöver jag verkligen.

[Linsenhejhej]
0

Ganska tråkig bild. Och mörk. Och en ganska tråkig vinkel,  rakt upp .. Lycka till vidare :)

shadowmoon
0

Mjo, jag tog uppifrån för att jag ville att hjärtat skulle synas. och så såg det konstigt ut på från sidorna.  sen råkade jag nog göra den lite mörk ja :/

Tack :)

Kristall
0

Rolig idé :) Lite mörk bild, annars bra enligt mej :) Stör lite att det blänker nere i bilden dock..

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

shadowmoon
0

Ah tack.
Jo, det stör mig också faktiskt. Men fattar inte riktigt kameran jag har (lånar min syrras kamera), så fick inte det att funka utan kamera. Var dessutom mörkt, hade jag gjort det i dagsljus hade det nog varit bättre.

iboat
0

Gott försök. Jag vet inte vad du har för kamera, men om du har tillgång till en systemkamera kan man med ganska enkla medel göra lite roligare bilder. Den bifogade bilden tog jag med en blixt (riktad rakt upp) och ett vanligt kit-objektiv.

Den ska användas i en smyckekatalog är det tänkt.

shadowmoon
0

Har en Nikon D50. Som jag inte kan hantera alls, då det är min syster som är grym på att fotografera. Jag bara leker lite med den och så :P Vet inte vad det är för objektiv, kan inget sånt här. Men står nåt 18-55 mm på det iaf.

shadowmoon
0

Syrran har köpt en Nikon D200 som hon får snart. Därför tar jag typ över D50 .. :) Så kanske jag kan bli någorlunda bättre på att ta foto iaf.

iboat
0

Ok, D50 är en helt jämförbar kamera med min D200. Prova läge "P" och ställ blixtsynkningen till "rear" el "slow" sync. Då kan det hända saker! (Så länge det är ett stilla motiv)

shadowmoon
0

Vart ställer man in blixtsynkningen? Har letat runt på kameran men hittar inte :P *trög*

shadowmoon
0

Försökte för övrigt få en blombild, men det gick riktigt dåligt. Blev en massa konstiga skuggningar och sånt. Fast kan bero på att det är helt mörkt och hade bara en massa kassa lampor tända och sådant.

iboat
0

Kan inte din kamera, men här kan du ladda hem en manual.

www.prepix.se/D50-En_01.pdf

shadowmoon
0

Okej, tack så mycket :)

bildochfoto
0

bild #0 är litet mörk. Så här kan du enkelt ljusa upp den i GIMP.

shadowmoon
0

Hmm , det var jag själv som mörkade den, men den blev lite väl mörk håller jag med. men glömde spara originalet *smart*

hittar inte riktigt i ps vart det är man ska trycka på det som sägs att man ska trycka.

en till bild, vad tycks? vet att den blev lite sne, lite för gul, fast tyckte ändå det passade in för den ska ju va lite gammaldags, och så är det för mycket skärpa på kedjan och för lite på själva kannan. kanske redan sagt alla fel själv nu? XD

shadowmoon
0

en till bild, tråkig men ändå.

iboat
0

Tycker den senaste var bättre än den första. Jag justerade den en aning. Använde nivåer, färgbalans och oskarp mask.

shadowmoon
0

Ja, tyckte färgen blev mycket snyggare på din bild, fast själv gillade jag inte den oskarpa masken, men det är ju jag det :P