Andra Fotot B lektionen...
Idag hade jag min andra Foto B lektion. Vi skulle ut och fota med blixt och reflektera ljuset på olika ställen på ansiktet. Jag fotade min kompis, bifogar en bild som ni gärna får lägga nån kommentar om.
Bilden är lite flummig men jag gilllar den ändå så jag skickar med den. XD Sorry att den är liten men jag hade gjort ett kollage och så beskar jag den därifrån eftersom jag hade bilderna på ett USB hemma, nu är jag nämligen i skolan.
Avvis, vi fick inte möjligheten att läsa Foto B.
Fin bild!! men som sagt den var liten… 
Vad synd att ni inte fick det. Tack, hehe joo! ^^
vill gärna ha fler kommentarer! :D
Jag gillar fotot. Bra och ser ut som att du lyckats med din uppgift också (även om jag själv är rätt dålig på de bitarna och inte alltid "ser" hur fotot är taget så ser det ju inte ut att vara bara vanlig blixt rakt på i alla fall). Placeringen av tjejen är helt rätt och gillar också strået i munnen, det gör att det blir lite mer än bara att "vanligt" porträtt rakt av.
Nu föll ordet för det här mörka du gjort bort… hmm… vinjettering, kan det vara det? Eller är det bara om det är mekaniskt i kameran? Strunt samma, tycker du har tagit det lite för snävt till höger om tjejen (från betraktaren sett) - det bildas en mörk "håla" precis till höger om hennes kindben tycker jag.
Men som sagt, jag gillar fotot. Bra jobbat.
mvh Martin
#4 Tack för den bra kretiken. :)