Foto iFokus

Foto

Etikettkurser-och-utbildningar
Läst 362 ggr
Norrskenet
0

Hur har jag fixat den här bilden?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En liten tankenöt. Hur har jag tekniskt fixat till den här bilden?

Citron
0

Hej Norrskenet. Det var en skumm bild och klurig fråga. :-)

Det ser ut som du har ställt bloman bakom ett par vita genomskinliga gardiner. Men det tekniska i kameran har jag tyvärr ingen aning om hur du gjort. :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Martin
0

Stark lampa bakom själva blomman för att få med färgerna, sen som citron skriver så en blomma bakom en gardin. Kul idé!

mvh Martin

Citron
0

Fast jag gissar på att det är solen som ligger bakom blomman? :-)

Martin
0

Ehum, ja - det kan det ju vara :o)  *trögtänkt, nyss hemkommen från jobb*

mvh Martin

Citron
0

Marnyman, det kan likaväl vara en lampa. :-)
Kan också vara ett vitt lakan som är upphängt. :-D
Nu är jag nyfiken på svaret!

Queball
0

Först och främst, gillar bilden!
Ser ut som om du fotat genom en
neddragen rullgardin en solig dag.

Robert
0

Du har lagt en blomma mellan två glasfiberskivor, blomman är från en botanisk trädgård. Din kumpan håller skivorna upprätt på väg mot er flyktbil, ljuset mot blomman är från väktarens starka ficklampa, fotgraferingstillfället är just vid det tillfället som väktaren har kommit på er.

Hälsningar

Robert

Citron
0

Haha Robert, du är ju expert på sådant här. Det där skulle jag omöjligen ha gissat mig till. :-)

Norrskenet
0

Drog ner rullgardinen (av ett gammalt hederligt slag) eftersom kvällssolen var så stark när vi satt och åt och som av en slump så uppstod motivet. Tog kameran och fotade rakt av. Man kan nog säkert få samma effekt om man håller på några timmar med PS!!

Ni var många som var på rätt spår och du Citron var väldigt snabb!!

mihe
0

Jag trodde du ville att vi skulle veta vad du använt för inställningar på kameran…

Norrskenet
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, det var ju ganska lättgissat. Det här då?

[slo]
0

Tror det är kaffe-hållaren till en perkulatorbryggare, som står i diskhon med lite diskmedel och vatten rinnande Flört

bubbelbubbel
0

norrskenet, jag skulle säga att det liknar…eh, jag hittar verkligen inte orden idag. det ser ut som när jag framkallade film i skolan, fast med mer skum…det är där det blir knepigt…

Norrskenet
0

#13 Du har rätt. Det är sista sköljningen av en film som ligger i framkallningsdosan. Det blev lite mycket diskmedel så därför ser det ut som ett bubbelbad…..Bra gissat och passande signatur!!!

bubbelbubbel
0

det var som fasen, jag hade rätt :) haha.
har du diskmedel i ? vi hade nått annat, nån droppe som jag rätt och slätt kallade "blankmedel", *skratt* men det blev ett litet skum av det med, det var därför det blev lite knepigt för mig, eftersom du hade så mycket mer skum, men det har jag ju en förklaring till nu :)

Norrskenet
0

Det är billigare med diskmedel och de har samma verkan. Man vill inte få några torkfläckar på filmen.

bubbelbubbel
0

sååå var det ja. herregud som jag glömt. är i dagarna ett år sedan jag framkallde en film på egen hand. åh suck. jag vill så gärna skaffa mig ett mörkerum. men var sjutton då ? den dagen jag köper ett hus, då ska jag det. :)