Vilket minneskort?
Sitter nu o kikar på 2 olika minneskort, som kostar lika mkt. Ska avändas till en Canon eos400d som snart ska inhandlas. Minneskorten det handlar om är Go Digital Compact Flash 4 GB och Lexar HighSpeed 133x 2 GB. Go Digital står ingen läs/skrivhastighet på. Min fråga är då, vilket jag ska satsa på? Det med större utrymme, eller det som står vilken läs/skrivhastighet det är. Vilket är viktigast, hastigheten eller utrymmet?
Tack på förhand! :)
===
Ingen inloggad som vill ge sin åsikt ? (: Ska iväg imorgon o handla, o jag litar mer på er fotokunniga än personalen på Elgiganten faktiskt :P
Märkesprylar brukar man inte bli missnöjd med för det mesta så om ingenn annan kan ge dig något tips så är mitt att köra på Lexar.

sattsa på flrera mindre kort än ett stort så räddar du bilder iaf ett skulle krascha.. vet faktiskt inte vad som skiljer märkeskort från billigare om om har samma skriv/läs hastighet dom tillverkas säkert på samma ställe iaf
#3, där har du en poäng, har inte ens tänkt på att det kanske är smartare att ha flera "små". Ska ju ändå ha kameraväska så jag alltid har plats att ha med extra minneskort :)