efter..?

Gillade före bilden mkt mer , efter´n blev så oskarp runt ögonen . tycker att den ser mkt.. Dödare ut elr vad man ska säga, inte att katten e död asså :P
/Frida
Medarbetare på Sång.ifokus.
Stå på dig, annars gör någon annan det.
jag vet inte riktigt. men jag tror jag tyckte katten såg äldre ut på efter bilden..
Är nog bara jag, men jag ser inte skillnaden 
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Jag har inte gjort så mycket med den, utan bara använt en metod jag använder på hud när jag frilansar som retuschör för ett kosmetikaföretag. Det första är en aning softare och lite mindre störiga detaljer.
Kanske inget bra exempel med min katt…
Hojta till om någon är nyfiken på en bra metod för hudretusch!

Hojta ;) jag är nyfiken :D
/Frida
Medarbetare på Sång.ifokus.
Stå på dig, annars gör någon annan det.
I bild två är pälsen lite glansigare och blicken något skarpare, vilket jag föredrar. Lite konstigt bara att man i tyget framför kattens högra öga ser en lös tråd som inte finns i bild ett - hur kommer det sig?
första bilden är efter. den andra är före som det står.

#9 Före - innan - efter. Förlåt, min läsförmåga är nog inte den bästa. Slutligen tror jag dock att jag föredrar katten utan retuschering, även om tråden i tyget stör min pedantiska läggning.

Ok, min katt var inte ett bra exempel på hudretusch…
Här är en beskrivning på en av metoderna jag använder:
• Börja med att göra en lagerkopia (Cmd + J)
• Ta bort prickar, fjun, hår mm.
• Lägg Gaussisk oskärpa på hela lagret så att porer och struktur nästan försvinner. Ca 3-5 pixlar beroende på bildstorlek.
• Använd filtret "högpass" med en radie på ca 5-12 pixlar. Meningen är att hudens ojämnheter i detta läge skall framträda så mycket som möjligt.
• Invertera högpasslagret (Cmd + I)
• Lägg lagret i blandingsläge "overlay"
• Gör en svart lagermask och måla sedan fram den släta huden på önskade ställen