Bra kameraväska?
Jag behöver köpa en ny kameraväska så att jag rymmer mina grejer,, och dragkedjan strular på den andra.
Det som ska gå att få ner: Kamerahus, 70-200 f/28 objektiv, kitojektivet & 28-80mm objektiv + diverse tillbehör.
Funderar på att köpa en axelväska så att jag kan få med mig kameran samtidigt som datorn. Är det smidigt att ha en sån, eller är det mest jobbigt?
Ge gärna en länk till den väska ni rekomenderar :) Och jag är inte stenrik, helst inga väskor över 1000 kr är ni snälla.
Kan den här vara någonting? Fast det verkar som att resten av objektiven inte rymms då….(:
Jag har denna ryggväska . Allväderskydd och bra med utrymme + att den har ett stativfäste. Tror det står att den rymmer 2 kamerahus + 5-7 objektiv om jag minns rätt (det går ju att ändra om "väggarna" inne i väskan så att man får bestämma var man vill placera objektiven).
Jag är helnöjd, jag har samma typ av olika objektiv som du har, och jag har en hel del plats över i väskan för annat. Skulle få plats med flera objektiv om jag så ville. Väskan känns bekväm och den är inte så liten som jag först trodde, vilket jag ser som en positiv sak.
Jag funderade också att skaffa axelväska, men konstaterade att det är hundra gånger mer praktiskt med en ryggväska eftersom jag ofta kryper runt överallt :) Men jag kan också tänka mig att ha en axelväska, en LowePro rezo 170 eller 190. Mycket stilren modell.
Mitt långa gamla inlägg raderades när iFokus var nere så skriver att halvhjärtat nu. Förtillfället har jag 3 fotoväskor, varav 2 ryggsäckar. Överlag måste jag säga att ryggsäckar är så mycket skönare att bära på och speciellt med ditt 2kg objektiv så rekommenderar jag en ryggsäck.
Lowepro/Nikon väska som rymmer 1-2 kamerahus och att antal objektiv. Fack för minneskort, batterier, filter osv. Ej stativfästet vad jag vet men hård botten. Ägt i drygt 1 år och är nöjd. Dock inget för en Canonist :)
Lowepro Orion Trekker 2 en ryggsäck med fack för dels kameratillbehör och dels övriga saker. Rymmer att antal objektiv och 1 kamerahus. Ägt i snart 1 år och är nöjd men den kommer nog att kännas en aning trång för dig kanske.
Lowepro Mini Trekker Classic rymmer 2 kamerahus, 80-200mm 2.8 + att antal objektiv till. Innerfack för minneskort, batterier osv. och även två stora ytterfack för annat. Ägt i några veckor och är mycket nöjd. En ryggsäck som håller länge!
#1. Som sagt, jag kan inte ha kameran i en ryggsäck när jag ska få med mig den till skolan för jag har min laptop i en ryggsäck.
har kollat på den här oxå
www.cyberphoto.se/?http://www.cyberphoto.se/info.php?article=540020118B
någon som har nån erfarenhet av nån av värskorna?

Vore det inte vettigt med t ex Lowepro Computrekker så att du kan ha laptop och kamerautrustning i en väska?
#6. Tyvärr får vi endast frakta våra datorer från skolan i ryggsäcken vi fick dom i :/ men men, ibland får man kanske göra ett undantag :P
Jag rekommenderar en ryggsäck som rymmer både kamera och dator. Det finns en del såna och det är väldigt bekvämt.
Vänliga hälsningar
Niklas
#8. Javisst, jag håller med om att det borde vara absolut smidigast, men då till problemet att, 1. vi får endast ha våra datorer i originalväskan (har tom. skrivit kontrakt på det :s) och jag vill inte bära runt på kameran hela dagen dom två dagar jag har foto på skolan.
Kolla in Crumpler, men de är dyra. Har en ryggsäck min utrustning vuxit ur (plats för både laptop och kamera med vissa tillbehör) men det finns andra sorter också, många väskor men jag kan ej sortimentet. Ryggsäcken jag har var urskön att bära, den jag har nu rymmer mer men är obekväm.
Köpte nyss en Crumpler axel väska då den är smidig att ha med rymmer en DSLR och sen några objektiv o övrigt borde räcka för mig.
För den som är aktiv under fotografering kan jag rekommendera ThinkTank Pro Modulus Speed Belt. Med det kan du skräddarsy kamerapackningen efter varje uppdrag. Det är min absoluta favorit på konserter och andra utomhusfotograferingar.
Vänliga hälsningar
Niklas
Hehe funkar fint säkert jätte fint men det känns lite sådär att ha ett sånt bälte runt magen ?.. lite som midjeväska dock så är jag väl lite "ung" för att förstå att smidighet går före fåfänga.
Jag kan säga att jämfört med ryggsäck eller axelremsväska känns det kanonbra. Jämfört med inget alls känns det naturligtvis otympligt.
Som fotoproffs får man ibland lägga fåfängan åt sidan. Bilderna har högst prioritet. Jag tror inte kunderna gör avkall på sina krav för att jag inte vill bära med mig utrustning. Då vänder de sig till någon annan. :-)
Vänliga hälsningar
Niklas
#12. Ja den där ser verkligen fiffig ut! :D
#13. Haha där känner jag igen mig :P
Den där sista hade varit bra att ha när man är ute och vandrar. Har en ryggsäck idag och det fungerar bra, men det är lite jobbigt ibland när man vill ta en bild och så måste man ta av sig ryggsäcken. Vandrar man i bergen är det inte alltid man står så himla bra till.
Kolla på Slingshot väskan.. jag har 200'an. Superskön och får snabbt ut kameran och Regnskydd man kan dra över den.
Får platts med Systemkamera med objektiv och 4st objektiv i den + massa extragrejjer.
Jag håller mig till axelväskan! Om jag nu skulle bli ett fullkomligt fotoproffs får jag skaffa ett sånt där bälte ^^.