Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 506 ggr
iken
0

Panasonic Fz18

Tänkte bidra med några bilder jag tagit med min nya Panasonic Fz18. Bildkvaliteten är betydligt bättre än min förra kamera som var en Canon Powershot A710 trots 18x zoom jfm 6x. Marknadens klart bästa långzoomare.

Första bilden är tagen på ca 5x zoom:

Klicka här för bild i fullstorlek

iken
0

Nästa bild är på maximala 18x zoom. Det blir lite artefakter på pixelnivå men minskar man ner bilden bara lite så syns det ej. Borde gå fint att göra A3 utskrift på denna.

Klicka här för att se läppan i 18x

iken
0

Den här byggnaden befann sig uppskattningsvis på 7 km avstånd. Använde spotfokus och spotmätning på denna. Vi tittar nu på resultatet som 100% crop. Inte illa.

Klicka här för att se höghuset 7 km bort

För övrigt så hyr SGS studentbostäder några enkelrum och lägenheter i denna byggnad vid på gamlestaden.

iken
0

ISO 6400. Är det överhuvudtaget möjligt på en kompaktkamera? Brukade inte 200 eller 400 vara maxgräns?
Är du nyfiken att titta på en ISO 6400 bild?

Ifall ja, klicka här

Det skulle nog gå att printa ut en 10x15 med billig mobiltelefonkvalitet, och det är ju bättre än en helt svart bild.

Mandrakonian
0

Håller med att den är grym att fota med , det är skönt att slippa ha med sig hela väskan med optik och grejer ibland.

iken
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ISO 1600 bild i lite bättre ljus, tagen på 1/60s. Mkt bättre än förväntat. Definitivt använbart. Bra vid inomhusbilder i sporthallar etc när man vill använda zoom och fånga snabbrörliga objekt.

Norrskenet
0

Jag är oxå helnöjd med min fz18 och i morgon drar jag till Indien och plåtar lite bilder

aliciia
0

#0  gbg ^^ ?

iken
0

yes