Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 837 ggr
Canjang
0

Vinterfotografering

Hej

Har en liten fråga om vad man ska tänka på när det är kallt ute.
Jag fotar digitalt Nikon D80.

Cavello
0

Kameran klarar av kyla bra och det är värmen efteråt som kan orsaka problem. Det bildas kondens och det bästa för att förebygga det är att lämna kameran i fotoväskan eller en plastpåse några timmar.

Canjang
0

OK. Ska jag ha en Kall plastpåse som jag haft med mig ute?

Lurvit
0

Ha plastpåsen i kameraväskan eller i brallorna. Lägg ner kameran i påsen låt de vara lite luft i påsen. sen låter du de ligga tills den blir rumstempererad. Tänk på att batteriet tar slut snabbare när de e kallt! Hoppas du får några fina bilder ;)

Cavello
0

Det vågar jag inte riktigt svara på men tror att en varm och kall plastpåse funkar lika bra. Men allra bäst är ju fotoväskan :)

Krissefoto
0

Ja det hela handlar ju om att inte värma upp kameran för fort pga att det bildas kondens, som ni har skrivit så är en lyftfyld påse eller en tät kamera väska bra.. Men kom ihåg när du är ute.. Ha inte kameran innanför jackan och ta ur den när du ska fota! då blir det garanterat kondens.. ha den framme eller i en halvt öppnad väska istället.

Canjang
0

Tack för bra tips. Blir nog att ha den kvar i fotoväskan tills den värmts upp till rumstemp.