Foto iFokus

Foto

Etikettmakro-och-stillbilder-ej-kritik
Läst 1414 ggr
Robert
0

coca-cola

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ett par blixtar, glas och coca-cola och det blev såhär…

Hälsningar

Robert

Norrskenet
0

Rena reklambilden. Kanske skulle man tydligare sett att burken var öppnad

iboat
0

… men det är ju reklambilder nästan alla fotografer måste leva på. Extremt få fotografer kan leva på sin "konst". Man kan så klart ha det som hobby för sitt eget nöjes skull men ska man tjäna pengar på foto måste man böja sig för det kommersiella behovet.

Jag har inte varit medlem här särskilt länge men jag kan se att många här vill vara "konstnärliga" och vill ha kritik på sina verk. Om man har målsättningen att leva på fotografering måste man nog rikta in sig på vad andra (kunden) vill ha.

Hade tänkt skriva detta i något annat sammanhang men det fick bli i den här tråden.

Robert
0

Det är rätt lite jag har gjort i Photoshop med bilden. Loggan upptill är från Cola-burken, bakgrunden är färgsatt med blixtljus såsom denna bild.

Tanken med bilden är inget annat än att den skulle kunna användas som en reklambild av något slag. Skulle kunna vara för restaurangen som vill ha en bild till sin meny, eller korvkiosken alt. för någon 7-11 butik.

Hälsningar

Robert

neonrosa
0

Åh vad sugen jag blir ;)

Norrskenet
0

#2: Jag menade inte någonting negativt, utan jag tyckte att den var så bra att sen skulle passa som en reklambild. Först nu så insåg jag att man kunde uppleva detta påstående negativt! Där ser man, man måste ibland väga orden

iboat
0

Jag upplevde inte ditt inlägg direkt negativt. Det var nog inte rätt tråd att säga som jag sa… Ber om ursäkt om du tyckte att det var kritik till ditt inlägg.

Martin
0

#3 Glöm inte att det skulle kunna vara reklam även för varan du fotograferat Skrattande In med lite tomtar och grejor så är det ju en klassisk reklam som Coca Cola kör till julen för att ge sig in i den enda kampen de inte kan vinna - den mot julmusten. Skrattande

Ang fotot kan jag bara säga: Kanonbra jobbat!

mvh Martin