Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 6234 ggr
Robert
0

Nakenfotografering

Tar du nakenbilder? Jag har provat ett par gånger med min fru och upptäckte att det är fruktansvärt svårt att ta bra vackra nakenbilder. Första bilderna jag tog var fruktansvärt fula. Vid andra tillfället hämtade jag inspiration från en tidning och då blev resultatet riktigt bra.

Nu tänkte jag bli bättre på det området och har beställt tre böcker från Amazon.

Step-by-step Digital Nude Photography (Ilex bokförlag, väldigt bra böcker)

Erotique Digitale: The Art of Erotic Digital Photography (Ilex)

Lighting for Nude Photography

Jag tänkte från dessa böcker hitta inspiration och idéer till ett fotoprojekt hos New York Institute of Photography. Hos NYI tar jag några avancerade program och däribland nude & glamour photography.

Tur att jag har en snäll fru som ställer upp som modell. För nakenmodellerna kastar sig inte över en direkt.

Hälsningar

Robert Hammar

mihe
0

Jag förstår inte hur du har råd med alla dessa böcker Robert…

Och varför är dom alltid på engelska Skrikandes

Zpookey
0

Jag tycker att det absolut svåraste med nakenfotografering är att hitta någon som vill bli fotograferade.
Säger man nakenfotografering så tror folk direkt att man menar porrbilder á la gynekolog.

De nakenbilder jag skulle vara intresserad av att ta ska vara så pass rumrena att man kan kan ha bilderna som tavlor på väggen även om ens mormor skulle komma på besök…om någon fattar.

broderbluff
0

"Fine Art Nude" kallas det =)

Robert
0

#2, såsom du beskriver det så vill jag ha det. Till min svärmor visade jag en nakenbild på min fru och det var något hon gillade, väldigt mycket så svärfar fick se den med.

Om du aldrig har tagit nakenbilder förut så bygg upp en portfölj med vackra bilder på kvinnor först. Ha kontakten med dom och när de gillar dina bilder så byggs förtroendet upp mellan er. Nästa steg är att ta bilder med underkläder eller baddräkt. När de blir bra så kanske ni kan ta steget vidare. Lite tankar jag har, iaf.

Min tanke kring naket är att ta bra bilder på bruden i samband med en dokumenterande bröllopsfotografering. Om hon vill vara naken på några bilder så ska jag kunna ta bra bilder där hon gör sig bra och är vacker. Hur nakna eller lättklädda dom vill vara är på brudens villkor.

Hälsningar

Robert

Robert
0

Böckerna kom precis nu. Jag fick även en till bok som jag inte nämnde i inledningen, Adobe Photoshop CS: The Art of Photographing Women  Scott Kelby (Foreword), K Ames.

När jag har snabbt bläddrat igenom böckerna så verkar det vara kanon. Vi hade mors dag i söndags och gissa vad frugan fick i presenter ;), rätt gissat sexiga underkläder. Så nu ska det studeras och praktiseras.

Hälsningar

Robert Hammar

johan
0

#5: Haha. Varför får jag en känsla av att vi inte kommer få se dom här bilder?

Mvh // Johan

Fotord
0

…det var ju egentligen bara därför jag blev medlem i foto.ifokus… För att se lite "fine art nude" :-)
I början vägde det över en del till "fine art horse" och nu på sista tiden "fine art nature".

Nåväl, hade jag fått försöka så hade det väl mest klassats som "not so very fine art fully dressed"

broderbluff
0

hehe

Pia
0

*skratt*